לתכנן הצלחה

לתכנן הצלחה

התוצאות שלנו טובות כמו התוכנית שלנו.

זה לא מה שקורה שקובע את החלק העיקרי של העתיד שלנו – כי מה שקורה – קורה לכולנו. במקום זאת, המפתח הוא מה אנחנו עושים בנידון.

אם נתחיל את תהליך השינוי על ידי פיתוח תוכנית, ונעשה משהו שונה בשנה הנוכחית ממה שעשינו בשנה הקודמת, המאמצים האלה ישתלמו לנו בעתיד.

על ידי שינוי במרווחים קטנים, הם יובילו לאט לאט לשינוי דרסטי לאורך זמן. אם נתחיל בשינוי בעצמנו, אז הכל ישתנה איתנו.

הנה כמה דרכים לבצע את השינויים העדינים הללו ולתכנן עתיד מוצלח:

הציבו מטרות

התוכנית שיש לנו שיצרנו היא הדרך שבה אנחנו רוצים להשיג את המטרות שלנו, היא הדרך שבה אנחנו הולכים להגיע לתוצאה הסופית שלהן.

חייבים לקבוע תוצאה סופית, יש לנו יעדים ברורים, נקודת קצה ברורה מולנו. רק על ידי ידיעה מה אנחנו באמת רוצים להשיג, נוכל לעקוב אחר השלבים של התוכנית שיצרנו.

תפתחו תכניות אישיות

התוכנית הנכונה היא כזו שמתאימה לנו, היא מותאמת אישית ונכונה לצרכים ולרצונות שלנו. כל אחד מאיתנו הוא ייחודי וסופג מוטיבציה על ידי גורמים שונים. 

לכן עלינו לפתח תכנית יעילה שתתאים לנו באופן אישי. בעת יצירת תוכנית עלינו לזכור את הטריגרים והקשיים הקטנים האישיים שלנו. אלה שרק אנחנו מכירים ויודעים עליהם.

אל תוסיפו לתכנית דברים שאתם לא יכולים לסבול. זה ירתיע אתכם ואתם פשוט נתייאש. עלינו להבין את האישיות שלנו ואת החולשות שלנו ולהתמקד בחוזקות שלנו בכדי ליצור שינוי.

קבעו זמנים לעצמכם – ועמדו בהם

הקצו זמן ספציפי לעבודה על יעדים ושינויים. זה חייב להיות זמן עקבי, כזה שנוכל לשמור עליו. על ידי הקצאת זמן ויצירת יעדים משמעותיים וברורים נוכל לבצע את הצעדים שקבענו ולהתקרב אל המטרות שלנו.

נהלו יומן

כתבו את הרעיונות ואת ההשראה שיובילו אתכם מהמקום בו אתם נמצאים למקום בו אתם רוצים להיות.

כתבו הערות על הרעיונות המשפיעים ביותר. הניחו את המחשבות והרעיונות שלכם על הכתב.

יומן הוא מקום האיסוף של כל המידע החשוב שאתם מוצאים. אם אתם רציניים לגבי הפיכתכם לעשירים, חזקים, מתוחכמים, בריאים, משפיעים, תרבותיים וייחודיים, אם אתם נתקלים במשהו חשוב, כתבו אותו.

 שקפו לעצמכם הכל

צרו זמן להתבוננות – זמן לחזור, ללמוד שוב את הדברים שנלמדו ואת הדברים שהושגו בכל יום. רפלקציה היא כלי נהדר לניתוח התקדמות ותנועות.

על ידי התפלגות שבשיקוף, אנו יכולים לזהות סוגיות מפתח, כמו גם להרגיש תחושת הישג של הדברים שהשגנו.

תחשבו מה בדיוק הפך אתכם למי שאתם, על ידי זיהוי של אותן נקודות, נוכל לשנות את עצמנו, לעבוד על עצמנו ולצמוח.

 תפעלו לפי התוכניות שלכם

מה שמפריד בין אנשים מוצלחים לכאלה שפחות מוצלחים, הוא שהמצליחנים פשוט עושים משהו. הם נוקטים בפעולה.

הם לא בהכרח חכמים יותר מאחרים; הם פשוט עובדים על התוכנית. הזמן לפעול הוא כאשר הרגש חזק. אנחנו מתכוונים לפעול כשהרעיון מכה בנו, כשהרגש גבוה, אבל אם נתעכב ולא נתרגם את זה לפעולה, די מהר, הכוונה מתחילה להצטמצם.

אז הגדר את הדיסציפלינה כשהרעיון חזק, ברור ועוצמתי – זה הזמן לעבוד על התוכנית. הפעולה הקטנה ביותר היא חשובה – כי הערך והתועלת שנלקחו מאותה פעולה קטנה אחת יעוררו אותנו לעשות את הפעולה הבאה ואת שאת שאחריה.

לקח לנו 10 שנים להגיע לעצמאות כלכלית ועכשיו בתוכנית "חשיבה פיננסית" אנחנו חושפים את כל מה שלמדנו בדרך.

מוצר הדגל של עמית והגר

אם אתם כל הזמן עסוקים בלסגור את החודש ובמינוס בעו"ש לא הגיע הזמן שתלמדו קצת להתנהל נכון עם הכסף?