גישה היא הכל בחיים

מה שאנו יודעים משפיע מאוד על חיינו שכן ההחלטות שאנו מקבלים נקבעות על ידי הידע שלנו.
באותה מידה שאנו מושפעים ממה שאנו יודעים, אנו מושפעים גם מאיך שאנחנו מרגישים.
בניגוד לפילוסופיה, העוסקת בעיקר במידע ובהרגלי חשיבה, אנחנו רוצים להתרכז לרגע בהיבטים הרגשיים של החיים. מה שאנחנו יודעים קובע את הפילוסופיה שלנו – ואיך שאנחנו מרגישים לגבי מה שאנחנו יודעים, קובע את הגישה שלנו.

כמו מחשבות, לרגשות יש את היכולת להניע אותנו לעבר הון עתידי או אסון עתידי. הרגשות שאנו נושאים בתוכנו לגבי אנשים, העבודה שלנו, הבית שלנו, הכספים שלנו, ולגבי העולם הסובב אותנו יוצרים ביחד את הגישה שלנו. עם הגישה הנכונה בני אדם יכולים להזיז הרים. עם גישה לא נכונה הם יכולים להימחץ על ידי גרגר החול הקטן ביותר.
הגישה הנכונה היא אחד היסודות של החיים הטובים. לכן עלינו לבחון כל הזמן את הרגשות שלנו לגבי תפקידנו בעולם ולגבי האפשרויות השונות שלנו להגשמת החלומות שלנו. כדי ליצור את העתיד הזוהר ביותר, עלינו להתעמת עם הרגשות שלנו לגבי השנים הבאות, אבל אסור לנו לשכוח את העבר וההווה שלנו.

אחת הדרכים הטובות ביותר לגשת לרגשות שלנו לגבי העבר, היא להשתמש בו כבית ספר. כתקופה שלמדנו ממנה הרבה. אסור לנו להתמקד בעבר, בכישלונות העבר שלנו או בפגמי העבר שלנו, בדברים שהפילו אותנו. אירועי העבר, טובים ורעים, כולם חלק מניסיון החיים. קל לאפשר לעבר להכריע אותנו. העבר יכול גם לבנות אותנו, ליצור עתיד טוב יותר עבורנו והוא יכול לשנות את הדרך בה אנו חושבים על תוכניות העתיד שלנו.

אסור לנו להתעכב על העבר ואסור לנו לאפשר לו לקבוע את עתידנו. רגשות החרטה והמרירות שלנו ימנעו מאיתנו לעצב עתיד טוב יותר עם ההזדמנות העומדת לפנינו היום. אם נוכל לבסס גישה אינטליגנטית לעבר, נוכל לשנות באופן דרמטי את מהלך השנה הבאה או יותר.
ההווה הוא מה שאנחנו עושים עכשיו! זה המקום שבו אנחנו יוצרים רעיונות, יוצרים שינויים, יוצרים דברים, בונים דברים. זה המקום שבו אנחנו עושים דברים. עלינו להיות מודעים להווה.

הדרך בה אנו ניגשים לכל יום, מבוססת על הגישה שלנו. זה קובע כיצד אנו מנצלים את הזמן שלנו, כיצד אנו משתמשים בראש שלנו. ההזדמנות הגדולה ביותר שמביאה היום היא ההזדמנות להתחיל בתהליך השינוי. זו יכולה להיות גישה חדשה שמאומצת לגבי מי אנחנו, מה אנחנו רוצים ומה אנחנו הולכים לעשות. היום זה יכול להיות משנה משחק בשבילנו, התחלה חדשה, רעיון חדש. זה יכול להיות יום שירשם בדפי ההיסטוריה, או יום שעשינו לעצמנו. מצד שני, זה יכול להיות כמו כל יום אחר, משעמם, מונוטוני, ללא שינוי. יום שאנחנו לא משיגים בו דבר, או לא לומדים ממנו כלום, הוא עוד יום שעבר. זה עוד יום שבו לא התקדמנו לעבר המטרות שלנו. הדרך שבה אנחנו לוקחים את היום תלויה בנו וביחס שלנו להישגים. התחל את היום חזק, תגביר ותנצח.

השלב הבא הוא היחס שלנו לעתיד שלנו. אנחנו חייבים להיות מסוגלים לדמיין את העתיד. זה יקבע את התוכניות שלנו להמשך.
הגישה שלנו לגבי העתיד תלויה ביכולת שלנו לראות את העתיד. לכל אחד מאיתנו יש את היכולת לחלום, לעצב ולחוות את העתיד דרך הדמיון מלא התקווה שלנו. אנחנו יכולים לדמיין הרבה, אבל יש בנו גם את הכוח להגשים ולהשיג.

מה שמביא אותנו לתחילת ההתקדמות – נקודת המפתח למעבר מהעבר שלך, היא גישה יותר להווה, שתביא איתה תגמול חיובי לעתיד.
לכל אחד יש את הכוח המנטלי, הרוחני, האינטלקטואלי והיצירתי לעשות את כל מה שאי פעם יכולנו לחלום לעשות. אנחנו רק צריכים להיות מודעים יותר לכל מה שכבר יש לנו ולהשקיע יותר זמן בליטוש כל מה שאנחנו כבר, ואז להפעיל את זה בשבילנו.

ההסתכלות שלנו על עצמנו היא עניין של בחירה.
אם יש תחום אחד במחלקת הידע שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות חסרים בו, זה הידע והמודעות לייחודיות שלנו. אנחנו לא מרגישים טוב יותר עם עצמנו מהסיבה הפשוטה שאנחנו לא באמת מכירים את עצמנו. שכן אם היינו באמת מכירים את עצמנו – את החוזקות שלנו, היכולות שלנו, המשאבים שלנו, עומק התחושה שלנו, חוש ההומור שלנו, ההישגים הייחודיים שלנו – לעולם לא היינו מפקפקים שוב ביכולת שלנו ליצור עתיד טוב יותר.

כל אחד מאיתנו הוא ייחודי. אין עוד אחד בעולם כמונו. אנחנו היחידים שיכולים לעשות את הדברים המיוחדים שאנחנו עושים. ומה שאנחנו עושים הוא מיוחד. אנחנו אולי לא זוכים בפרסים גדולים או לשבחים ציבוריים על מעשינו, אבל אנחנו הופכים את העולם למקום טוב יותר. אנחנו הופכים את המשפחות שלנו לחזקות יותר, את המשרדים שלנו ליעילים יותר ואת הקהילה שלנו למשגשגת יותר כי אנחנו מי שאנחנו.

אנשים מתקשים מאוד להבחין בתכונות שבתוכם. אנחנו יכולים בקלות להסתכל על הבחור השני ולהבחין בתכונות שלו ובמה שעושה אותו נהדר אבל כשאנחנו מסתכלים פנימה תמיד קשה לנו. עלינו להיות מודעים לעצמנו ולתכונות הטובות שלנו. ככל שנלמד יותר על עצמנו כך נוכל לקבל החלטות טובות יותר בחיים. על ידי ההבנה של – מי אנחנו נוכל להשתמש בידע הזה כדי ליצור לעצמנו הזדמנויות, וליצור דרך פעולה.
תהליך השינוי האנושי מתחיל בתוכנו. לכולנו יש פוטנציאל אדיר. כולנו רוצים תוצאות טובות מהמאמצים שלנו. רובנו מוכנים לעבוד קשה ולשלם את המחיר שההצלחה והאושר דורשים.
לכל אחד מאיתנו יש את היכולת להוציא לפועל את הפוטנציאל האנושי הייחודי שלו ולרכוש תוצאה רצויה. אבל הדבר היחיד שקובע את רמת הפוטנציאל שלנו, מייצר את עוצמת הפעילות שלנו, ומנבא את איכות התוצאה שאנו מקבלים הוא הגישה שלנו.
הגישה שלנו נשלטת על ידינו ועל ידינו בלבד. אנשים יכולים להשפיע על הגישה שלנו על ידי כך שילמדו אותנו הרגלי חשיבה גרועים או מידע שגוי בלי כוונה או לספק לנו השפעות שליליות, אבל אף אחד לא יכול לשלוט בגישה שלנו אלא אם כן אנו מוותרים על השליטה הזו מרצון.

אף אחד לא יכול לקבוע מתי אנחנו כועסים שמחים או עצובים, אלא אנחנו בלבד. הגישה שלנו והדרך בה אנו בוחרים להסתכל על הדברים היא הגורם המכריע. מה שאולי מישהו אחר עשה הוא לא רלוונטי. אנחנו בוחרים, לא הם. זה תלוי בנו, זו ההחלטה שלנו, הדרך שבה אנחנו בוחרים להגיב. אנחנו יכולים לבחור בגישה שלילית או חיובית להערה ההיא, למבט השלילי, להתקפה האישית ההיא.
אם אנחנו חיוביים ויש לנו גישה חיובית אז אנחנו יכולים להשיג דברים גדולים לא משנה באילו דברים שליליים נתקל בדרך.
אם נשמור על גישה חיובית לעתיד, נמשיך בדרך להצלחה. הגישה שלנו היא הגורם המכריע, היא הקובעת הצלחה או כישלון.

לקח לנו 10 שנים להגיע לעצמאות כלכלית ועכשיו בתוכנית "חשיבה פיננסית" אנחנו חושפים את כל מה שלמדנו בדרך.

מוצר הדגל של עמית והגר

אם אתם כל הזמן עסוקים בלסגור את החודש ובמינוס בעו"ש לא הגיע הזמן שתלמדו קצת להתנהל נכון עם הכסף?