איפה כדאי להשקיע 100-200 אלף ש"ח?

איפה כדאי להשקיע 100-200 אלף ש"ח?

רבים פונים אלינו ושואלים אותנו איפה כדאי להשקיע 100 אלף ש"ח עד 200 ש"ח? זו כמובן שאלה שאין עליה "פיתרון בית ספר" והיא תגרור כנראה הרבה תשובות מנשאלים שונים.

אנחנו ננסה לתאר כאן תהליך לוגי, סדור, שיוכל לסייע בבחירת מסלול השקעה של סכום כזה.

הדברים הנכתבים כאן מבוססים על מודל ההשקעות שלנו שנבנה ועוצב במשך מספר שנים בעשרות רבות של השקעות והוא מלוטש כל העת בניסיון לדייק אותו.

השיקולים לגבי איפה כדאי להשקיע 100 אלף ש"ח

עוד לפני ששואלים איפה כדאי להשקיע 100 אלף ש"ח, נתחיל מחשיבות ההשקעה – העובדה שאנשים מבינים שהם צריכים להשקיע כספים כדי לבנות לעצמם חומות הגנה פיננסיות להמשך חייהם, אינה מובנת מאליו.

רבים אינם מבינים את חשיבות ההשקעה, אינם מסתכלים מעבר לכתף לעתיד הקרוב והרחוק שלהם ושקועים במלחמת קיום עם ההווה שלהם.

בעיננו, גם מי שנאבק בהווה להשאיר את הראש מעל המים, חייב, להבין שהשקעה נכונה של כספים אתמול היא מנגנון ההצלה הכלכלי שלו ושל בני משפחתו מחר.

סוגיה זאת, אשר אנחנו קוראים לה "הגדרת הלמה שלנו", למה אנחנו משקיעים כספים ומצפים לפירות עתידיים מהשקעות אלה, חייבת להיות ברורה מאוד לכל אחד ואחת שמבקש להשקיע כספים וכמובן כאשר שואלים איפה להשקיע 100 אלף ש"ח.

 

איפה כדאי להשקיע 200 אלף ש"ח ואיפה להשקיע 100 אלף ש"ח?


מה יכולות להיות ההגדרות ה"למה יצאנו לדרך" – לעתיד כלכלי טוב יותר, לחיים מלאים ומגוונים יותר, לשחרור הזמן שלנו, ליצירת רשת ביטחון כלכלית בשליש האחרון של חיינו, לסייע לילדים שלנו וכו'.

כעת נשאר "לקפוץ למים", כלומר, לקבל תשובה לשאלה איפה להשקיע 100 אלף ש"ח! ובאמת לעשות מעשה, לרוב זו תהיה ההשקעה הראשונה שלכם ושעושים משהו בפעם הראשונה הוא עשוי להפחיד ולייצר חסמים כאלה ואחרים. הרי כאן מתחיל ה"ויכוח" בתוך המוח שלנו – צד אחד שלו החליט על ה"למה להשקיע" והצד השני שלו מספר לו כמה זה מסוכן להשקיע.

הצד החושש במוח ישמיע לנו: "חייבים לחשוב טוב איפה כדאי להשקיע 100 אלף ש"ח. אנחנו יכולים להפסיד את כל הכסף. ה-100 אלף האלה הם כל חסכונותינו, שאספנו שקל לשקל בעמל רב. מה יהיה אם נשקיע במקום לא טוב ונאבד את כל הכסף?!"

כמשקיעים ותיקים אנחנו יכולים לספר לכם שהדיאלוג הזה בתוך המוח קרה בהתחלה גם לנו (זה עבר לנו מהר מאוד) והוא הוכרע בנוק-אאוט לנוכח עוצמת ה"למה" שלנו.

ה"למה יצאנו לדרך של השקעות וצבירת הון כספי" היו כל כך יותר חזקים מפחדים איזוטרים במוח כך שהמלחמה בין השניים היתה, אבל היתה קצרה. גם אנחנו התחלנו את ההשקעה הראשונה שלנו ב"מודל הרפת" בפרוסת השקעה של 200 אלף ש"ח (50 אלף דולר).

סיכון מול סיכוי – מנגנון מנחה בהחלטה איפה כדאי להשקיע 200 אלף ש"ח

אחד מהמנגנונים שעזרו לנו לאזור אומץ היו ההבנה שבכל השקעה יש סיכוי ויש סיכון. כשאר החלטנו לקחת את הסיכון על איפה כדאי להשקיע 200 אלף ש"ח נכנסו עם ידיעה ברורה שאנחנו נוטלים סיכונים מחושבים כדי להביא את עצמנו ליעדים ולמטרות שלנו.

אין הצלחות ואין יוזמות ואין הגשמת חלומות שבנויים מ-100% הצלחות בתהליך.

פשוט אין דבר כזה ולא יהיה דבר כזה. בכל טיפוס על הר ניתקל בקוצים, במכשולים, בסלעים שינסו לחסום לנו את הדרך. זה בסדר, אלה כללי המשחק. אם פסגת ההר חשובה לנו מספיק נדע להתמודד עם המכשולים בדרך אליה.

הבנו שיש סיכונים והקפדנו להסתכל כל הזמן על הסיכויים. כעת צריך להחליט מה מטרת ההשקעה.

האם זו השקעה שנועדה להגדיל את ההון העצמי שלנו או אולי השקעה שאנחנו מצפים לקבל ממנה תזרים עיתי (חודשי/רבעוני/חציוני/שנתי).

האמת, אנחנו יכולים להגיד לכם שאין חשיבות רבה להחלטה בבחירת מטרה נחרצת לכאן או לכאן מהטעם הפשוט שמדובר בסכום שעשוי להיראות לכם גבוה, אך לאמיתו של דבר, סכום של 200 אלף שח לא באמת יביא אתכם לחוף מבטחים פיננסי.

חשיבות ההשקעה הראשונה של סכום כזה היא, לדעתנו, חשיבות תודעתית-מנטלית הרבה יותר מאשר חשיבות פיננסית.

נסביר את הטיעון האחרון – 200 אלף ש"ח גם אם יצרו תזרים נטו של 7% בשנה, יכניסו לנו 14,000 ש"ח בשנה שהם 1,166 ש"ח בחודש. אנחנו לא מזלזלים ב-1,166 ש"ח בחודש, אבל זה לא סכום שיכול לקרב אותנו לבניית עוצמה פיננסית הולכת וגדלה ולמצב שבו הכנסות פאסיביות יכולות להחליף את הצורך שלנו ללכת כל בוקר לעבודה.

וגם אם נבחר להשקיע בהשקעה שלא תניב תזרים עיתי ותגלם רווח בסופה (כדוגמת פרויקט נדל"ן יזמי), והרווח שם יגיע ל-10% בשנה, אז אחרי שלוש שנים נגדיל את ההון העצמי שלנו מ-200 אלף ל-260 אלף ש"ח. זה יפה מאוד אבל גם הסכום הזה רחוק מלספק לנו איתנות פיננסית.

הטענה הברורה שלנו, היא שצריך סכום כסף גדול בהרבה מ-200 אלף ש"ח כדי לייצר הכנסות פאסיביות משמעותיות, שיכולות גם בשלב מסוים להוות תחליף לעבודה ה"רגילה" שלנו.

אז מה, אין טעם להשקיע?

אם ככה זה אומר שעד שאין לנו סכום גדול, מיליון ש"ח לדוגמא, אין טעם להשקיע? ממש לא!

זאת בדיוק הכוונה שלנו לחשיבות המנטלית שיש בהשקעה הראשונה, או השקעה בסכומים הנידונים במאמר זה.

השקעה זו מסמלת לרבים את הכניסה הראשונה למי הבריכה של עולם ההשקעות. השקעה זאת יכולה להיחשב כצעד הראשון בטיפוס על הר שאיפותינו.

מכאן חשיבותה הרבה ועימה ההבנה שאין באמת חשיבות באיזה מסלול תשואה נבחר, אבל יש משמעות רבה איך נשקיע ועם מי להשקיע.

מודל ההשקעות שלנו שפורט בהרחבה במאמרים קודמים ורלוונטי ביותר כאשר שואלים – איפה להשקיע 100 אלף ש"ח? (ראו לדוגמא באיפה משקיעים?! – מדריך ההשקעות של עמית והגר) ובפודקאסטים שניתן לשמוע בערוץ היו-טיוב שלנו, מדגיש כמה אבני יסוד בהשקעות שלנו:

– השקעות שלא יצריכו התעסקות שלנו עם ההשקעה – הכנסות פאסיביות.

– השקעות אך ורק עם הטובים ביותר בנישת ההשקעות שבחרנו.

– השקעות עם בטוחות חזקות ככל האפשר לכסף שלנו.

אז איפה עמית והגר משקיעים 100-200 אלף ש"ח?

  • נדל"ן מניב למגורים למעמד ביניים בערים מבוססות בארהב, מודל "מולטי פמילי" ו"מולטי סינגל" (רכישת מקבצים של עשרות ומאות סינגלים שמנוהלים כולם תחת LLC אחד של שחקן חזק מאוד)
  • נדל"ן מניב המושכר לממשלת ארה"ב.
  • נדל"ן מניב למגורים למעמד הביניים בערים מבוססות באנגליה.
  • קרנות הון וקרנות חוב ישראליות שמשקיעות מחוץ לשוק ההון. נעדיף קרנות שפועלות תחת תשקיף של הרשות לניירות ערך.
  • קרנות הון וקרנות חוב בחו"ל מבוססות נדל"ן או בטוחות חזקות מעולמות אחרים.
  • אי קומרס – מסחר באמזון מבוסס ידע וטכנולוגיה ייחודיים שמעניקים יתרון יחסי על פני המתחרים ומייצרים הכנסה פסיבית!

לסיכום,

איפה כדאי להשקיע 100 אלף ש"ח? איפה כדאי להשקיע 200 אלף ש"ח? אנחנו הולכים לפתור את זה סופית.

אם זו ההשקעה הראשונה שלכם, אז ברוכים הבאים לעולם של הנוטלים שליטה על חייהם ואנחנו מקוים שסייענו במשהו להבין איך לסדר את הראש בתהליך וגם לספר לכם איפה אנחנו משקיעים סכומים כאלה.

אם אתם משקיעים שכבר עשו מהלכים וצברו ניסיון, אז גם אתכם שיתפנו ברציונל ההשקעות שלנו וכמובן במקומות בהם אנחנו משקיעים. מקוים שתרמנו לכם ערך.

לקח לנו 10 שנים להגיע לעצמאות כלכלית ועכשיו בתוכנית "חשיבה פיננסית" אנחנו חושפים את כל מה שלמדנו בדרך.

מוצר הדגל של עמית והגר

אם אתם כל הזמן עסוקים בלסגור את החודש ובמינוס בעו"ש לא הגיע הזמן שתלמדו קצת להתנהל נכון עם הכסף?