"שלוש ארבע לעבודה" – מה אפשר ללמוד מהספר "4 שעות עבודה בשבוע"? (פרק הסיכום)

מה אפשר ללמוד מהספר "4 שעות עבודה בשבוע"?

19 במרץ 2023

 

לאורך 8 המאמרים הקודמים של הסדרה שלנו סקרנו את עיקרי השיטה שמציג טים פריס בספרו "4 שעות עבודה בשבוע", מאת היזם והסופר האמריקני טים פֶריס. נזכיר ששיטת הפעולה של פֶריס היא הדרך (שהוא עשה) לעבר הסטטוס המיוחל של עצמאות כלכלית.

למעשה, נאמר כבר הכול. השתדלנו לזקק היטב את הידע ואת התובנות החשובות שהספר כולל, אבל אנחנו חושבים שהחומר הטוב הזה ראוי גם לאיזושהי אריזה מסכמת. או חזרה "סיכומית".

אז מה היה לנו?

ארבעה שלבים בדרך לארבע שעות עבודה בשבוע – הגדרות, זמן, אוטומציה, שחרור.

ההגדרות הן הבסיס שעליו מונחים "מעצבי אורח החיים" שלנו: זמן, הכנסה (כשהאוטומציה היא הכלי ליצירת ההכנסה הפאסיבית) וניידות (שהיא הביטוי של תפיסת השחרור).

הבנו ש"העשירים החדשים" הם אנשים שמנסחים לעצמם את מטרותיהם באופן ברור ומפורט (לעומת "הדחיינים", שמדברים באופן כללי על עניינם בהרבה כסף ובפרישה מוקדמת).

למדנו מהם "הכללים לשינוי הכללים" – עשרה עקרונות תודעתיים, העוסקים ביחס לכסף, לעבודה, לפרישה ועוד, שאימוץ שלהם יכול לייצר לנו מציאות משופרת.

קיבלנו כלים מעשיים להתמודדות עם פחדים וספקות, שהם חלק בלתי נפרד מהדרך.

הבנו שלא מספיק רק לרצות, צריך גם להגדיר מטרות ממוקדות ומדויקות, ובהתאמה – לגבש תוכנית עבודה ברורה, המורכבת מהחלומות שלנו ומ"תג המחיר" שלהם (גם המהלכים הנדרשים וגם העלויות הנדרשות).

בכל הנוגע לזמן – למדנו שאפקטיביות ויעילות זה לא בדיוק אותו הדבר, למדנו שאנחנו חייבים להגדיר את סדר העדיפויות שלנו ונחשפנו לכלים שיכולים לסייע לנו לנצל את משאב הזמן בצורה מיטבית ולצמצם את השפעתם של גזלני הזמן.

בעניין ההכנסה, שהיא לב העניין – למדנו על שיטת האוטומציה, או מיקור החוץ, כאחד הכלים המרכזיים למימוש העצמאות הכלכלית.

בהקשרי הניידות – נחשפנו לזווית הסתכלות מעניינת על חופש; אימוץ עקרון הניידות הוא אימוץ אורח חיים שמאפשר לנו לחיות את החיים במלואם, ללא תלות בגורמי קבע כאלה ואחרים, בראשם מקום עבודה פיזי ושעות עבודה מוגדרות.

זהו. ארבעה שלבים הכוללים את כל העושר הזה, בדרך אל העושר, אל העצמאות הכלכלית.

ואחרי כל זה,  בדפיו האחרונים של הספר פֶריס עוסק בתרחיש המיוחל – הבעלות על הזמן, שאליה מגיע למעשה מי שהגיע ליעד הנכסף של ארבע שעות עבודה שבועיות…

אז מה עושים עם הזמן שהתפנה? איך ממלאים אותו בכל טוב, שגם עושה טוב? מהי משמעות החיים…?! שאלות גדולות, אבל חשובות. המסר של פֶריס כאן מעניין וחשוב, בעינינו, לא פחות מההגעה אל היעד: גם בתהליך של הגדלת ההכנסות וגם לאחר שיוצרים משכורות נוספות ובעלוּת מלאה על משאב הזמן, גם אז כדאי לחשוב על עשייה ועל יצירת משמעות.

משמעות החיים מבחינתנו היא השילוב שבין הנאה מהחיים, למידה בלתי פוסקת, ועזרה לאחרים. בעינינו, אלה בהחלט יעדים משמעותיים ששווה לחיות אותם, ובשבילם. זה גם חלק גדול ממשמעות החיים עבורנו.

 

אנחנו מזמינים אתכם לנסח לעצמכם את המשמעות שלכם, את המטרות שלכם, ואת הדרך אליהן, שעוברת ביצירת הכנסות פאסיביות. קחו את ארגז הכלים האיכותי של פֶריס, שלבו עם כלים נוספים בעולם השפע, בצעו את ההתאמות הרלוונטיות אליכם, וצאו לדרך!

בהצלחה!

לקח לנו 10 שנים להגיע לעצמאות כלכלית ועכשיו בתוכנית "חשיבה פיננסית" אנחנו חושפים את כל מה שלמדנו בדרך.

מוצר הדגל של עמית והגר

אם אתם כל הזמן עסוקים בלסגור את החודש ובמינוס בעו"ש לא הגיע הזמן שתלמדו קצת להתנהל נכון עם הכסף?