5 ספרים על השקעות, התנהלות כספית והתפתחות אישית

ספרים על השקעות

שבוע הספר כזמן להתפתחות כלכלית ואישית: 5 ספרים שמומלץ לקרוא

לקראת שבוע הספר העברי, שחל מדי שנה בחודש יוני, בחרנו להעניק לכם מספר המלצות לספרים בנושא התנהלות כספית נכונה, יציאה לעצמאות כלכלית, התפתחות אישית וספרים שמלמדים על השקעות ועל אסטרטגיות מוצלחות להשקעה, שחיברו מנטורים ומשקיעים גדולים ומצליחים. אותם ספרים השפיעו עלינו והצליחו ללמד אותנו תובנות חשובות, שמלוות אותנו עד היום הן ברמת ההתנהלות הכספית היומית והן ברמת ההשקעות והחסכונות בהם אנחנו לוקחים חלק, כשאת הידע והניסיון שצברנו, בין היתר, הודות לאותם ספרים ותכנים, אנחנו מעבירים הלאה:

אבא עשיר, אבא עני/ רוברט קיוסאקי

אחד הספרים הפופולרים והמוכרים ביותר בעולם, שהפך למקור השראה עבור רבים. קיוסאקי מצליח בספרו לגרום לכל אחד ואחת שקוראים את הספר לראשונה, לבחון מחדש את צורת ההתנהלות הכספית שלהם. קיוסאקי תובע את המונח "מירוץ העכברים" ומסביר איך לצאת מהשגרה השוחקת והמקובעת, במהלכה אנחנו לומדים לתואר ראשון, עובדים המון שעות, מבזבזים את הכספים על מוצרי צריכה ורוכשים לנו יותר ויותר התחיבויות, במקום להעביר כספים לחיסכון והשקעות ולרכישת נכסים כמו: נדל"ן ומניות. מירוץ שמקשה עלינו מאוד לצאת לעצמאות ורווחה כלכלית. לשיטת קיוסאקי, רוב האנשים לא נהיים עשירים מהכסף שהם מרוויחים מעבודתם, אלא מהשקעות חכמות, שיוצרות תזרים מזומנים חיובי, המאפשר רכישה של עוד נכסים והגדלת הרווחים. זהו ספר שמצליח ללמד ולספק תובנות חשובות, לא רק עבור משקיעים וחוסכים "מתחילים", אלא גם עבור אנשים שעברו דבר או שניים בעולם ההשקעות, כשעכשיו יש אפילו גרסה של הספר לבני נוער.

"המדריך למשקיע המתחיל/ ג'ון בוגל

"ג'ון בוגל עשה עבור המשקיעים האמריקאים יותר מכל אדם אחר. הוא שם בכיסים של המשקיעים, לכל הפחות, עשרות מיליארדי דולרים, שיהפכו למאות מיליארדים עם הזמן". כך החמיא וורן באפט, לג'ון בוגל בנוכחתו, בכנס השנתי של חברת ההשקעות "ברקשייר התאוויי" שהתקיים ב-2017. ולא בכדי. בוגל היה מהאנשים שהשפיעו ביותר על המשקיעים לא רק בארה"ב אלא בעולם כולו, כאשר עוד ב-1951 פירסם תאוריית השקעות וסייע להנגיש ולבנות את הגישה הפסיבית להשקעות לכולם. את עקרונות ההשקעה הללו, תוכלו למצוא בשפה פשוטה ורהוטה בספר "המדריך למשקיע המתחיל", שם מספר בוגל על החשיבות של פיזור וגיוון תיק ההשקעות, העדפה של השקעה בקרנות מחקות מדד, החשיבות של סבלנות והשקעה לטווח הרחוק ועוד.

כוח בלתי מוגבל / טוני רובינס

אחד המנטורים להתפתחות והעצמה אישית הגדולים ביותר בעולם בשנים האחרונות. טוני רובינס שהגיע מרקע לא פשוט עד לפסגה העולמית ולהקמת אימפריית קואצ'ינג עולמית, שמסייעת לרבים להגשים את החלומות והמטרות שלהם בחיים, הוציא את הספר עוד ב-1986 בו הוא מעביר לקוראים באופן ברור וחד את תורת ה-NLP ותרגילים פרקטיים ליישומה. בספרו רובינס מסייע, בין היתר, לשינוי שיטת החשיבה ושליטה טובה יותר על חיינו, הבנה והעתקה של המרכיבים שהביאו אחרים להצלחה, חיזוק האמונה העצמית ותודעת ההצלחה, החשיבות של לקיחת פעולות משמעותית להשגת המטרות, העלאת הסטנדרטים שלנו בחיים ולהפוך יעדים ופעולות ל-"חובה" במקום לאפשריים ועוד.

חשוב והתעשר / נפוליאון היל

אחד מספרי ההתפתחות האישית ותודעת השפע הטובים והנמכרים ביותר. בניגוד לסופרים ומנטורים רבים אחרים בתקופת שנות ה-30 של המאה הקודמת, היל לא מספק בספר עצות להתנהלות כספית או אסטרטגיות השקעה. היל שהתחקה אחר מאות האנשים העשירים והמצליחים ביותר של אותה תקופה, כמו: הנרי פורד, אלכסנדר גראהם בל, תומס אלווה אדיסון ואנדרו קרנגי (תעשיין ששלט בשוק הפלדה דאז, ששלח אותו למחקר), בחן מקרוב את המיינדסט, את ההרגלים, התכונות, המאפיינים שהביאו אותם להצלחה. אחרי לא פחות מ-25 שנים! היל חזר עם מסקנות יוצאות דופן אותן הוא משתף עם הקוראים. בספר היל מספק מספר עקרונות להצלחה, ביניהם: "תשוקה בוערת", הבנה שאנו האדונים לגורלנו ופיתוח תת מודע חיובי ומכוון מטרה, "קבוצת תמיכה" שתאפשר לכם לשתף רעיונות לקבל עצות ולהיפתח למחשבה שונה, הצבת מטרות מוגדרות וברורות, התמדה ודבקות במטרה, לא לקחת כישלון כאופציה ועוד.

גריט/אנג'לה דאקוורת

כישרון או להט והתמדה, מהן התכונות הכי חשובות עבור ההצלחה? לאנג'לה דאקוורת פסיכולוגית שהחליטה לעזוב את לימודי ההוראה ולחקור תלמידי ומורי בית ספר שלימדו בשכונות קשות, צוערים באקדמיה צבאית, אנשי מכירות ועוד, יש תשובה שאולי תפתיע חלק מכם. המסקנה של דאקוורת היא שלא מנת משכל היא שהביאה אנשים להצליח יותר מאחרים אלא "גריט", במה שהיא מגדירה כלהט וסיבולת למימוש מטרות ארוכות טווח, אנרגיה חיובית, התמדה ועבודה קשה מאוד למען מימוש המטרות. את שאר התבונות והעצות של דאקוורת להשגת הצלחה בחיים, תוכלו לקרוא בספר, שמנפץ סטיגמות וטוען שאנחנו עושים לעצמנו הנחות, כשאנחנו מייחסים הצלחה לכישרון, כי הרבה פעמים כמו אצל ספורטאים למשל, אנחנו רואים רק את התוצאה הסופית של ההצלחה מול העיניים, ולא את כל הדרך הארוכה והסיזיפית שנדרשה לה.

לקח לנו 10 שנים להגיע לעצמאות כלכלית ועכשיו בתוכנית "חשיבה פיננסית" אנחנו חושפים את כל מה שלמדנו בדרך.

מוצר הדגל של עמית והגר

אם אתם כל הזמן עסוקים בלסגור את החודש ובמינוס בעו"ש לא הגיע הזמן שתלמדו קצת להתנהל נכון עם הכסף?