היכולת לנצל חולשה ליתרון

לא פעם בחיים שלנו אנחנו רוצים לעשות משהו, אבל הפחד משתק אותנו.

אל תדאגו לגבי הגורמים הלא רלוונטיים.

יש הרבה דברים שאינם בשליטתנו האישית. אל תתעכבו עליהם. אל תתמקדו ב-101 הדברים שיכולים להשתבש, הם לא חשובים בכל מקרה. חשבו על עצמכם: הישארו בנתיב שלכם ואל תדאגו, הכל יהיה בסדר. התרכזו במה שאתם יכולים לעשות, בהבדל שאתם יכולים ליצור ותשכחו מהגורמים המלחיצים והפחות חשובים.

דמיינו מצבים קשים לפני שהם מתרחשים. ערכו רשימה של המצבים הגרועים ביותר שיכולים לקרות לכם, ותראו שהמצב לא כל כך גרוע אחרי הכל.

לפני שאתם מתחילים במאמץ חדש, נצלו את החשש על מנת לחשוב על כל מה שיכול להשתבש. תחשבו על כל הכשלים שעלולים לקרות. כתבו אותם.

הורגלנו לחשוב שאנחנו חייבים לחשוב רק על הדברים הטובים שבדרך, רק על נקודות שמרגיעות ומשמחות אותנו, אבל האם באמת אנחנו מרגישים רק טוב לפני פעולות חדשות? האם אנחנו לא חוששים לפני שאנחנו מתחילים במקום עבודה חדש?

אתם לא צריכים לאבד הכל בכדי לאבד את הפחד המסוים הזה. אבל ברגע שאתם מתמודדים עם הפחדים שלכם, כותבים אותם וחושבים עליהם, אתם יכולים להמשיך הלאה. לאחר שחשבתם על הגרוע ביותר שעלול לקרות, תראו שיש לכם את הכוח הפנימי להתמודד עם התרחיש הגרוע ביותר. אם תחשבו על מה שיכול להשתבש ותלמדו להתכונן לזה – כשהזמן הקשה יגיע, תוכלו להסתגל ולהתגבר בקלות.

דמיינו את התוצאה של כניעה לפחדים שלכם. עכשיו נסו לדמיין את עצמכם מתגברים על הפחד הכי גדול שלכם ואיך תרגישו בעקבות זה, ככה באמת תרגישו את היתרונות של מעקב באומץ אחר השאיפות שלכם. שקלו את השניים בזהירות ותראו את ההבדל.

זו בחירה שלכם ורק שלכם.

הכל תלוי עד כמה אתם רוצים משהו. הכל תלוי באיך אתם בוחרים לחיות את חייכם; האם אתם תמיד רוצים לפחד לעשות את הצעד הבא, או שאתם רוצים לבנות את האומץ שלכם ולפתוח את דלתות ההזדמנויות? אתם יודעים מה יהיו התשובות שלנו.

הנה כמה דברים שיכולים לעכב אדם מלהגשים את מטרותיו.

חוסר החלטיות הוא גנב ההזדמנויות הגדול ביותר. הוא יגנוב לכם את הסיכויים לעתיד טוב יותר. אתם צריכים להצטייד בנשק עוצמתי ולהיות מוכנים. אדישות היא בדיוק ההפך ממה שאתם צריכים, כולנו צריכים לדאוג קצת – אבל אנחנו לא יכולים לתת לזה לכבוש אותנו. במקום זאת, ניתן לזה מעט להבהיל אותנו. דאגה יכולה להועיל. אבל לאחר מכן אנחנו צריכים לסלק את הדאגות שלנו לפינה.

אי אפשר להאמין לכל דבר שאנחנו שומעים. אך עלינו להימנע מלהכנע לספקותינו. זה בסדר ומקובל לפקפק בעבר, לפקפק בעתיד, לפקפק בממשלה, לפקפק באפשרויות ולהטיל ספק בהזדמנויות.

אך הספק גם יכול להרוס חיים וסיכויי הצלחה.

אנחנו חייבים לדעת לתעל פחד – לביטחון, וספק – לידיעת הדרך.

לקח לנו 10 שנים להגיע לעצמאות כלכלית ועכשיו בתוכנית "חשיבה פיננסית" אנחנו חושפים את כל מה שלמדנו בדרך.

מוצר הדגל של עמית והגר

אם אתם כל הזמן עסוקים בלסגור את החודש ובמינוס בעו"ש לא הגיע הזמן שתלמדו קצת להתנהל נכון עם הכסף?