טיפים לעצמאיים שביניכם

טיפים לעצמאיים שביניכם

אם אתם עצמאיים, אתם בטח כבר יודעים שעליכם להתנהל עם הכסף שלכם בצורה מעט שונה משכירים עם תלוש משכורת קבוע.
בואו נדבר על כמה דגשים בנושא.

צרו קרן חירום

באופן אידיאלי, היינו עושים זאת לפני שהפכנו עצמאיים לחלוטין, אבל גם אם כבר עשינו את המעבר הזה, זה צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלנו. חיסכו מספיק בכדי לכסות את ההוצאות האישיות והעסקיות שלכם במשך 6 עד 12 חודשים, כך מומלץ על ידי רוב המתכננים הפיננסיים. כתוצאה מכך, תהיו מוכנים בצורה טובה יותר לזמנים שבהם העבודה מועטה ותהיו מוגנים מלקיחת עבודה שאינכם מרגישים טוב בה רק בגלל שאתם נואשים ממנה.

זה יותר מסתם תקציב

כאשר קבלנים עצמאיים מתחילים לראשונה, הם לרוב גובים מעט מדי מכיוון שהם לא לוקחים בחשבון את כל הדברים שהמעסיק הקודם שלהם נהג לכסות. כעת, כשאנחנו הבעלים, עלינו להגדיר את התעריף שלנו גבוה מספיק ולהרוויח מספיק כסף כדי לשלם עבור ההטבות שעלינו לספק לעצמנו.

עלויות שיש להביא בחשבון

פרישה לגמלאות – אתם צריכים להתכונן ליום שבו כבר לא תביאו הכנסה. רתמו את כוח הריבית דהריבית, ואפשרו לחסכונות שלכם ל״הזדקן״ כלכלית בחן יחד איתכם.

חיסכון – ודאו שאתם מתקצבים בצורה כזו שתוכלו להפריש מעט כסף עבור הרכישות שתרצו לבצע בעתיד.

מיסים – עליכם גם לקחת בחשבון את תשלומי המיסים כאשר אתם בוחנים את התעריפים שלכם, עליכם לזכור לכסות את העלויות גם עבור זה.

פתחו חשבון עסקי נפרד

אתם לא רוצים למיין הוצאות עסקיות ואישיות בכל שלב. עדיף להשתמש בחשבון עסקי נפרד עבור קרן החירום העסקית הנ"ל, השכר שלכם, המיסים, קרן הפנסיה שלכם והוצאות העסק.
עקבו אחר כל ההוצאות העסקיות והתקבולים שלהן על מנת שתוכלו 'למחוק' כל הוצאה לגיטימית ללא עוררין.

חשבון לחשבונאות

בין אם אתם משתמשים ברואה חשבון מוסמך, או תוכנת הנהלת חשבונות, זהו היבט אחד של עצמאיים שיפגע בעסק שלכם אם תתעלמו ממנו. אבל אם זה תחום שמפחיד אתכם ואתם יכולים להרשות זאת לעצמכם, אולי תעדיפו להיעזר באיש מקצוע.
אנחנו ממליצים על הסתייעות ברואה חשבון שיהיה כזה שיכיר את העסק שלכם ויהיה יותר יועץ (לתשלום מינימלי של) מס מאשר ״מנהל חשבונות״ אפור.

שלמו לעצמכם באופן קבוע

למרות שהעסק יכול לעבור תקופות של רכבת הרים של שיאי הכנסה ועמקים מצד שני, עליכם לתת לעצמכם את המתנה של משכורת קבועה. התקציב יהפוך להרבה יותר קל ואתם תהפכו לפחות לחוצים. אתם מחלקים את ההכנסה הממוצעת שלכם בשנה האחרונה בשתיים עשרה, ונותנים לעצמכם סכום חודשי קבוע. אם אתם רק מתחילים כעצמאיים, חלקו את ההוצאות שלכם במהלך השנה האחרונה במקום זאת.

גיוון בפרויקטים

עבודה עקבית מלקוח אחד מציעה יציבות מבורכת, אך היא גם יכולה להוביל לתלות יתר בעבודה אחת. המשיכו לבנות בסיס לקוחות ומוניטין על ידי גיוון בסיס הלקוחות שלכם. כתוצאה מכך, לא תצטרכו להיות מופתעים מהכנסה אבודה אם משהו יקרה ללקוחות הקבועים שלכם.

לקח לנו 10 שנים להגיע לעצמאות כלכלית ועכשיו בתוכנית "חשיבה פיננסית" אנחנו חושפים את כל מה שלמדנו בדרך.

מוצר הדגל של עמית והגר

אם אתם כל הזמן עסוקים בלסגור את החודש ובמינוס בעו"ש לא הגיע הזמן שתלמדו קצת להתנהל נכון עם הכסף?