היו יזמים בנפשכם

היו יזמים בנפשכם

הצלחה היא תמיד קלה בדיעבד. כמה פעמים אמרנו לעצמנו, "חשבתי על זה לפני שנים? לו רק היה לי קצת כסף, או זמן, או יכולת", או כל תירוץ אחר. זכרו שלפני שהצלחה יכולה להתרחש, עלינו להעלים את התירוצים הללו ולמצוא את המקומות מהם נוכל גם לפעול ולהגשים.

יזמים מזוהים על פי התהליכים וההישגים שלהם, אך לעיתים רחוקות הם חולקים תכונות, חוויות ואתגרים זהים לאורך המסע שלהם. מה שמגדיר את תכונות היזם בפעולה, הוא היכולת למזג את המאמץ הנוסף והייחודי שלהם עם חלל ריק בלתי צפוי בשוק.

מהן התכונות הנפוצות של יזמים?

למרות שאנשי עסקים מצליחים מגיעים בכל הצורות, הגדלים, הרקעים והאישיות, יש כמה תכונות משותפות של יזמים שרבים מהגדולים שבהם חולקים.

תשוקה

מציאת הדבר שגורם לנו להתלהב הוא לא עניין של מה בכך. יזמים שנכנסים לעסקים רק כדי להרוויח כסף, לא סביר שיצליחו. אבל אם אנחנו הולכים בעקבות התשוקה שלנו, אנחנו מיישרים קו עם המטרה שלנו – עם המטרה הסופית שלנו בחיים, בין אם זה להשפיע על הקהילה שלנו, לקבל חופש כלכלי או לבלות יותר זמן עם המשפחה שלנו.

חדשנות

יש כאלה שנולדו להוביל, ויש כאלה שנולדו לחשוב מחוץ לקופסה. אלה האנשים שתמיד נראה שיש להם חזון שאף אחד אחר עוד לא העלה בדעתו ויכולים לפתח את הצעדים הנכונים כדי להביא אותם לשם או למצוא את האנשים שיכולים. אלה האנשים שהם יזמים בטבעם. הם יודעים שאם נוכל לספק יותר ערך מכל אחד אחר בתעשייה שלנו, נבנה מותג על, ונשלוט.

לכו בעקבות הסימונים

יכולת התמדה דווקא בזמן שרוצים לוותר, היא אחת התכונות של יזם. בניית תוכנית היא התחלה חזקה, אבל גם לתוכניות יש נטייה להשתנות. חישבו על מטרה וחזון שגדולים מאיתנו, ואז צרו מפה בכדי להגיע לשם. כאשר יש לנו מניע גדול מכסף, אנו משקיעים את העבודה הדרושה כדי להצליח ללא תלונות.

הקדישו את כולכם למטרה

אנחנו יכולים לקבל את כל התכונות של יזמים מצליחים אבל עדיין לא להצליח אם לא הקדשנו את עצמנו לנקוט בגישה אקטיבית ביצירת עסק. כאשר אנו מפתחים תוכנית עבור חברה ומבינים כיצד היא תשפיע על אנשים ותהפוך את העולם למקום טוב יותר, אנו נעשים מסורים למטרה שאנו יכולים לדמיין – ולהפוך למציאות.

היו אותנטיים

אותנטיות היא אמנם לא אחת התכונות המזוהות ביותר עם היזם – אבל יש לה חלק גדול בהצלחה עסקית. למה? כי היא עוזרת לנו לבנות קשרים עמוקים יותר הן עם הלקוחות והן עם העובדים שלנו. ככל שננהג ביותר אותנטיות, כך נראה יותר תוצאות.

תעבדו על יכולת ההתאוששות שלכם

נדרש ניסיון – וכישלון – כדי לצבור חוסן. יזמים מצליחים לוקחים סיכונים, נכשלים, לומדים מכשלונותיהם – וקמים שוב. על ידי אמונה בעצמם, הם מסוגלים לתדלק את הכוח הפנימי שהם צריכים על מנת להמשיך.

יכולת שכנוע

בדרך זו או אחרת, כל בעלי העסקים צריכים למכור, ולכן יכולת שכנוע היא תכונת אישיות חשובה של יזם. אם אנחנו רוצים לשכנע מנהל לתת צ'אנס למוצר החדש שלנו, היכולת לשכנע אחרים שהחזון שלנו תקף היא מפתח להצלחה.

מודעות עצמית

עלינו להיות מודעים לא רק לחוזקות שלנו, אלא גם לחולשות שלנו, כדי שנוכל להעסיק אנשים חכמים מאיתנו. עלינו לדעת מה הכישורים שלנו ומהם הכישורים של השותפים שלנו כדי שנוכל לבנות צוות של מומחים שמאזנים אותנו. רק כך נוכל להפוך לבעלים.

היו מוכנים להכל

תמיד יהיו זמנים קשים. רוב העסקים יפחדו לעשות מהלכים פורצי דרך, וזו תהיה ההזדמנות הגדולה ביותר שלנו אם נהיה מוכנים. נצטרך יותר מתוכנית מסורתית. תמיד יהיו כאלה שיכולים לדרדר תוכנית עסקית מסורתית. במקום זאת נבנה מפה כך שתהיה לנו תוכנית גמישה ומעמיקה עבור תרחישים רבים ושונים. אם נוכל להצליח בזמנים הקשים, ננצח בזמנים הטובים.

לקח לנו 10 שנים להגיע לעצמאות כלכלית ועכשיו בתוכנית "חשיבה פיננסית" אנחנו חושפים את כל מה שלמדנו בדרך.

מוצר הדגל של עמית והגר

אם אתם כל הזמן עסוקים בלסגור את החודש ובמינוס בעו"ש לא הגיע הזמן שתלמדו קצת להתנהל נכון עם הכסף?