המוטיבציה לעבוד

המוטיבציה לעבוד

ההבנה לגבי מה מניע אנשים לעבוד, מובילה לכמה מסקנות מעניינות להפליא. 

המדע מצביע על דברים הנוגדים לעיתים את האמונות המקובלות. לדוגמה, כעובדים וכצרכנים, אנחנו למעשה לא ניתנים למניפולציות בקלות כפי שהכלכלה ההתנהגותית המקובלת עשויה לגרום לנו להאמין. במקום להגיב למערכות שכר מול עונש, בכדי לבטל תמריצים להתנהגויות שונות, בני אדם מגיבים טוב יותר לתמריצים שמעסיקים את הקוגניציה והאינטרסים שלהם.

ישנם למעשה שלושה מניעים שאינם תלויים בכסף, שגורמים לעובדים לעבוד קשה: עצמאות, שליטה ומטרה.

עצמאות

על מנת להרגיש כחבר תורם בכוח העבודה, העובדים צריכים להרגיש שהם גם מיומנים וגם מהימנים בעבודה. לכן, העצמת רמה סבירה של עצמאות במקום העבודה היא אחד הדברים היעילים ביותר שמניעים אנשים. תן לאנשים לעבוד. הם התקבלו לעבודה ובכך שיתנו להם להיות ללא ניהול קפדני, זה יניע אותם לעבוד ולהתגאות בעבודתם.

שליטה

תחושת שליטה בעבודה היא חלק חשוב ומרכזי שמניע אנשים לעבוד. כדי ללמוד ביעילות כיצד לעורר השראה באנשים, ודאו שלכל אחד על הסיפון יש את הכלים והמידע שהם צריכים בכדי להצטיין בעבודתם. אנשים צריכים להרגיש שהם טובים במה שהם עושים, הם צריכים להרגיש סיפוק שהם עושים עבודה טובה. אפשרו להם לממש את מירב הפוטנציאל שלהם על ידי מתן הכלים הדרושים להם כדי להיות מיומנים.

מטרה

עבור כמעט כולנו, התמריץ הטוב ביותר הוא מטרה במקום העבודה. זה לא הכסף שבסופו של דבר גורם לאנשים לעבוד קשה. מה שמניע אנשים הוא תחושת המטרה והתרומה שהם מרגישים בעבודה. יש תרבות עבודה בחברות טובות, שבה משימת החברה מתוארת ​​בבירור ואנשים יכולים להרגיש סיפוק במה שהם עושים.

צמיחה אישית

זה עניין אחד להיות מונעים בקריירה שלנו, ועניין אחר לגמרי למנף את מה שמניע אותנו לעבוד קשה כדי לעבוד על הצמיחה האישית שלנו. שינוי תכונת אישיות או הרגל יכול להיות כל כך מרתיע, שאנשים רבים מתנגדים לשיפור עצמי כדי להימנע מהאתגר. אנשים נוטים לדבוק בהרגלים ישנים ומוכרים אלא אם כן יש להם סיבה מהותית לשנות.

מה שמניע אדם אחד לעבוד קשה עשוי להיות שונה מהדברים הספציפיים שמניעים אחרים, אבל בסופו של דבר, מה שמניע אנשים, כמו שכבר הזכרנו, ניתן לייחס לשלושה גורמים עיקריים: עצמאות, שליטה ומטרה. 

מנהלים חכמים ישתמשו ביצירתיות ובאינטליגנציה הרגשית שלהם בכדי לחשוף את מה שהכי חשוב לצוות שלהם – ואז יפעילו אסטרטגיות חזקות כדי להשיג את התוצאות שהם רוצים.

לקח לנו 10 שנים להגיע לעצמאות כלכלית ועכשיו בתוכנית "חשיבה פיננסית" אנחנו חושפים את כל מה שלמדנו בדרך.

מוצר הדגל של עמית והגר

אם אתם כל הזמן עסוקים בלסגור את החודש ובמינוס בעו"ש לא הגיע הזמן שתלמדו קצת להתנהל נכון עם הכסף?