מהו פחד עבורכם?

איך להתמודד עם פחד?
האם אתם מפחדים? כמה יחס אתם נותנים לפחד? האם אתם נותנים לו לשלוט בכם?

כל אחד מאיתנו מגיב לפחד בצורה אחרת. לפחד יש המון משמעויות, אבל העיקריות שבהן הן הדרכים הבסיסיות שבהן אנשים מתמודדים עם הפחד.

פחד יכול להיות: תברח עכשיו, או: תקום ותתמודד.

אתם חייבים להתמודד עם הפחד שלכם על מנת לשלוט בו.

העניין הוא שיש שני מצבים עם פחד – או שהוא שולט בכם או שאתם שולטים בו – ביחרו את המקום שלכם במערכת היחסים הזו, וכדאי שתבחרו חכם.

להתעלם ממה שאנשים אחרים חושבים הוא המפתח להתגבר על החשש הזה.

אל תהיו מודאגים ממה שאנשים אחרים חושבים, זה חשוב מאוד לתהליך.

אם אתם מסרבים לתת לפחד לשלוט בכם, כאשר אתם רודפים אחר התשוקות שלכם, הרצונות שלכם והמטרות שלכם, תוכלו להפוך לכל מה שאתם רוצים ופחדתם עד כה.

כשתגיעו ליעדים שלכם – אנשים לא יצחקו אז

איך היו נראים חייכם אם לעולם לא תיכנעו לפחד? איך הייתם כאדם אם לפחד לא הייתה כל כך שליטה עליכם?

פחד הוא אחד ההיבטים הבסיסיים ביותר של הטבע שלנו, והוא משרת מטרה. הפחד שאנו חשים שומר אותנו ערניים ומוכנים להתמודד עם כל הנסיבות הלא מתוכננות שעלולות להתעורר.

עם זאת, זה לא בהכרח קיים רק במטרה להניע אותכם לברוח. כולם מכירים את הביטוי "הילחם או ברח". שניהם באים מפחד ומכיוון ששניהם הם אופציה, בחר "להילחם" בכל פעם.

אם אני נכשל אני מנסה שוב. אם מישהו אומר "לא" אני ממשיך לשאול עד שהוא אומר "כן". האם המחשבה להתחיל משהו חדש לגמרי ולא ידוע מפחידה אותכם? יש לכם ספק שאתם באמת יכולים לעשות את זה? האם אתם מודאגים מכישלון? יופי!

 

לפחד זה בהחלט מקובל אבל אסור לתת לתחושה הזו למנוע ממכם לממש את הפוטנציאל שלכם. ביטחון עצמי הוא האור שמבטל את חשכת הפחד והדבר המלהיב הוא שהביטחון מתרבה מעצמו עם כל הישג. כולנו צריכים להחליט אם אנחנו הולכים לתת לפחד לנצח או שנגיד "מספיק!" מספיק להסתפק בממוצע. מספיק לחיות כדי לרצות אחרים. מספיק לאפשר לפחד לקבוע את מהלך חייכם.

לקח לנו 10 שנים להגיע לעצמאות כלכלית ועכשיו בתוכנית "חשיבה פיננסית" אנחנו חושפים את כל מה שלמדנו בדרך.

מוצר הדגל של עמית והגר

אם אתם כל הזמן עסוקים בלסגור את החודש ובמינוס בעו"ש לא הגיע הזמן שתלמדו קצת להתנהל נכון עם הכסף?