צא ממעגל התחרות

צא ממעגל התחרות: איך להצליח בשוק תחרותי

שאיפות נמוכות תמיד ישאירו אתכם בתחרות עם אחרים

קחו את זה ככלל.

ישנם המון אנשים שמציבים לעצמם יעדים – לא ניגשים אליהם בכלל במקרה הרע או משחררים אותם מיד במקרה הטוב. לעתים קרובות ובאופן קבוע, רובנו הוזהרנו מפני הצבת יעדים "גבוהים מדי". העניין הוא שככל שתציבו לעצמכם יעדים קטנים יותר, אתם כנראה תלכו ותקטנו ביחד איתם.

הרוב המכריע של האנשים בדרך כלל נכשל בעניין הזה, אנחנו גדלים לפי תפיסה ריאלית – לפי "הציבו לעצמכם רק יעדים שאתם יודעים שתוכלו לעמוד בהם, אחרת סתם תתאכזבו ותאכזבו אחרים, תהיו ריאלים!"  אבל אחרי הכל, וברגע של כנות גמורה – מי באמת מתלהב ממה שנקרא יעדים ריאליים?

ואכן, רוב האנשים כל כך אדישים לגבי המטרות שלהם שהם כותבים אותם רק פעם בשנה, אם בכלל.

אבל שום דבר שכדאי לעשות לא נעשה רק פעם או פעמיים בשנה. הדברים שבהם החיים שלכם תלויים ביותר מבוססים על הפעולות שאתם נוקטים מדי יום. לכן הקפידו תמיד לבצע שתי פעולות:

  • כתבו את המטרות שלכם ותקראו אותן בכל יום.
  • בחרו ביעדים שהם במודע מחוץ להישג ידכם.

רעיון טוב הוא לנסח את המטרות שלכם כאילו כבר השגתם אותן. שאלו את עצמכם האם המטרות שהצבתם שוות לפוטנציאל שלכם. רוב האנשים יודו שהמטרות שלהם הרבה מתחת לפוטנציאל שלהם – כי רוב העולם שוכנע ואפילו חונך להציב לעצמו מטרות קטנות, בנות השגה ומציאותיות. לעולם אל תציבו מטרות ריאליות; אתם יכולים לקבל חיים מציאותיים מבלי להציב להם יעדים.

בעסקים, ישנה אמירה  – "התחרות היא בריאה". אבל חישבו על משהו אחר – אם תחרות היא בריאה, אז שליטה היא חסינות! התחרות עם אחרים מגבילה את יכולתו של אדם לחשוב בצורה יצירתית מכיוון שהוא או היא צופים כל הזמן במה שמישהו אחר עושה. לעולם אל תהפכו את התחרות עצמה למטרה, אתם לא רוצים רק לנצח את היריבים שלכם, או להרוויח יותר כסף ממישהו אחר, במקום זאת, עשו כל שביכולתכם בכדי להשתלט על התחום שלכם, בכדי להימנע מלבזבז את זמנכם במרדף אחר מישהו אחר.

אז איך משיגים שליטה?

הצעד הראשון הוא להחליט לשלוט. ואז הדרך הטובה ביותר לשלוט היא לעשות מה שאחרים מסרבים לעשות. עשו מה שהם לא יעשו, לכו לאן שהם לעולם לא ילכו, וחשבו ועשו פעולות בכמויות גדולות יותר, כך שהם לא יוכלו להבין.

השוק אכזרי ויעניש כל מי שלא ינקוט בכמויות הנכונות של פעולה. עכשיו זה הזמן לעבור לכיוון שכל מחשבה ופעולה שלכם מכוונות לשלוט במגזר שלכם, בשוק, בתחרות – וכל מחשבה של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. לעולם אל תשחקו לפי הנורמות המוסכמות שעל פיהן פועלים אחרים.

הכללים והנורמות של כל קבוצה או תעשייה הם בדרך כלל מלכודות שמונעות מרעיונות חדשים לצוץ.

תמיד אפשר ללמוד מאלה שרוצים להתחרות; רק אל תרדפו אחריהם.

רק כאשר תתחילו להגדיל את המטרות שלכם, תפסיקו להתחרות ותתחילו לשלוט!

לקח לנו 10 שנים להגיע לעצמאות כלכלית ועכשיו בתוכנית "חשיבה פיננסית" אנחנו חושפים את כל מה שלמדנו בדרך.

מוצר הדגל של עמית והגר

אם אתם כל הזמן עסוקים בלסגור את החודש ובמינוס בעו"ש לא הגיע הזמן שתלמדו קצת להתנהל נכון עם הכסף?