מה היא הגישה שלכם לתכנון עסקי

מה היא הגישה שלכם לתכנון עסקי

רק מי שניהל עסק בעבר, או עושה זאת בהווה, יודע כמה קשה זה יכולים להיות.

התחרותיות, הלחץ, והרצון להצליח לפעמים מסנוורים, אתם צריכים לתכנן דברים, ואתם צריכים גישה נכונה לשם כך.

המאבק שרבים מבעלי עסקים, יזמים ומנהלים מתמודדים איתו, הוא כיצד למצוא את הזמן לעשות זאת תוך התמודדות עם שאר הדרישות היומיומיות של ניהול עסק. הרבה זמן מתבזבז על הדבקת פלסטרים זמניים ומעבר לכיבוי השריפה הבאה, אבל אתם לא  מוצאים את הזמן לתקן באמת דברים שנשברו, איך מתקדמים?

תכנון עסקי אסטרטגי, הקמת נוכחות ברשת, הדרכות לגיוס עובדים וגיוס עובדים, תוכניות שימור, תסריטי מכירה – אלה הם רק קצה הקרחון.

אבל איך אתם מזהים בצורה מיטבית מה אתם באמת צריכים? איך אתם מבינים אילו תוכניות הכי דחוף ליצור? כל אחד מאלה יכולים לרומם או לשבור את העסק שלכם.

גישה עסקית ראשונה: עשו זאת לבדכם!

אתם הכי סומכים על עצמכם, אתם מכירים את עצמכם ויודעים מהן היכולות שלכם…

אבל מה שקורה בדרך כלל, והסיבה שכל כך הרבה אנשים נכשלים שהם מנסים לעשות הכל בכוחות עצמם היא שהם פשוט לא מרוכזים במשהו אחד כי הם לא יכולים לצאת מהבעיה הנוכחית במהירות ולעבור לבעיה הבאה, וכך הם מוצאים את עצמכם במעגל שאינו נגמר, מנסים לקפוץ מבעיה לבעיה.

אולי אתם בוחרים נושא אחד או שניים באופן אקראי לתכנון. אבל הבחירה אינה מבוססת על צורך עסקי לפתרון מיידי ונכון. וגם אם אתם מצליחים ליצור תוכנית או פתרון, אי אפשר ליישם אותה ולגרום לאנשים להתגייס מאחוריה. אז, הדברים נשארים אותו הדבר.

גישה עסקית שניה: שכרו גורם חיצוני

בגישה הזאת יש בעיה הפוכה. אתם שוכרים אדם או חברה חיצונית שתעשה את העבודה הזו עבורכם בזמן שאתם עסוקים בניהול היומיום שלכם.

אך העובד החיצוני אני באמת מבין את כוונותיכם, הוא לא מכוון לאן שרציתם ובסוף אתם מבזבזים זמן יקר בניסיון להסביר לו את הדרך שלכם, וגם משלמים על זה הרבה יותר כסף.

ואולי הפתרון שלו דורש מיומנויות ושיטות שאתם ושאר העובדים בחברה שלכם לא מכירים, אולי זה לא תואם את איך שאתם עושים עסקים.

גישה עסקית שלישית: שותף לתוכנית שלכם

תבנו את התכנון שלכם ביחד עם מישהו, עם שותף. זוהי אפשרות משתלמת יותר מכיוון שבדרך כלל מדובר באדם בודד במקום במשרד גדול ואתם שניכם יוצרים משהו ביחד, כך גם תוכלו לחלוק בעלויות.

ועוד יותר חשוב לעסק שלכם – זה יוצר אחריות ומחויבות. יש עבודה שצריך לסיים כדי שהפרויקט יתקדם. יש צעדים שצריך לנקוט ולהתקדם. יש מועדים מוצקים.

וכנראה הכי חשוב, זה יהיה בקנה אחד עם התרבות של העסק שלכם, אז זה יאומץ וייושם ביום-יום שלכם, ובתרבות הארגונית של החברה שלכם.

אבל, היזהרו כשאתם בוחרים מישהו שיעשה איתכם את העבודה הזו. פגישות תכנון נהדרות לא קורות סתם. אתם צריכים מדריך מעולה ובעל ידע שידחוף אותכם, ידריך אתכם ויכשיר אתכם.

אתם צריכים אנשי מקצוע מעולים שידריכו אתכם, שיכוונו אתכם במציאת השותף הנכון, בשיתוף פעולה בריא, ובבניית האסטרטגיה הנכונה עבורכם ועבור העסק שלכם.

תמיד ישנה הזדמנות מצוינת שתענה על בעיות התכנון שלכם.

לקח לנו 10 שנים להגיע לעצמאות כלכלית ועכשיו בתוכנית "חשיבה פיננסית" אנחנו חושפים את כל מה שלמדנו בדרך.

מוצר הדגל של עמית והגר

אם אתם כל הזמן עסוקים בלסגור את החודש ובמינוס בעו"ש לא הגיע הזמן שתלמדו קצת להתנהל נכון עם הכסף?