אל תהיו ממוצעים, תהיו מעולים

אל תהיו ממוצעים, תהיו מעולים

תחשבו על המילה ממוצע ותראו בעצמכם מה משמעותה עבורכם – טיפוסי, רגיל, נפוץ.

אין קיצורי דרך. ככל שתנקטו יותר פעולות, הסיכוי שלכם להצליח גבוה יותר. פעולות משמעותיות, עקביות ומתמשכות הן גורם מכריע ביצירת הצלחה יותר מכל שילוב אחר של דברים. ההבנה כיצד לחשב ולאחר מכן לבצע את הכמות הנכונה של פעולות, חשובה יותר מהקונספט, הרעיון, ההמצאה או התוכנית העסקית שלכם.

כדי לפשט את הפעולה, בואו נחלק את הבחירות שלכם לקטגוריות פשוטות, 

האפשרויות שלכם הן:

  • לא לעשות דבר
  • לסגת, להתחרט ולברוח
  • להגיב בפעולה נורמטיבית, ממוצעת
  • לבצע פעולה משמעותית, לשנות משהו

"לא לעשות דבר" זה בדיוק מה שזה נשמע: לא לעשות יותר פעולות כדי להתקדם כדי ללמוד, להשיג או לשלוט באזור כלשהו.

"לסגת, להתחרט ולברוח" הם אלה שעושים פעולות בצורה הפוכה – כנראה כדי להימנע מחוויות שליליות שהם מדמיינים שיגיעו כתוצאה מפעולה כזו או אחרת.

"להגיב בפעולה נורמטיבית, ממוצעת" זו היא נקיטת גישה על פיה מספיקה פעולה ואפילו קטנה רק בכדי להיראות ממוצעים, לא משועממים ואיכשהו בחיים, עם נישואים וקריירה "נורמליים"; אך עם זאת, הם אף פעם לא עושים מספיק כדי ליצור הצלחה אמיתית.

"לבצע פעולה משמעותית, לשנות משהו" היא למעשה רמת הפעולה שיוצרת בעיות חדשות – ועד שאתם לא יוצרים בעיות, אתם לא באמת פועלים בשלב החשוב של הפעולה.

נקיטת פעולה משמעותית פירושה בחירה קצת לא הגיונית ולאחר מכן להמשיך ולבצע עוד ועוד פעולות עוקבות.

להגיב בפעולה אחת נורמטיבית  היא נוסחה כושלת,

העובד הממוצע קורא בממוצע פחות מספר אחד בשנה ועובד בממוצע 37.5 שעות שבועיות. אותו אדם מרוויח פי 319 פחות כסף מהמנכ"לים המובילים בארה"ב, שטוענים שהם קוראים יותר מ-60 ספרים בשנה.

כאשר פעולות ממוצעות פוגעות בהתנגדות כלשהי, בתחרות, בהפסד או בחוסר עניין, בתנאי שוק שליליים או מאתגרים, או בכל אלה, תגלו שהפרויקט שלכם נופל.

הבן אדם הממוצע נוקט בפעולה נורמטיבית וזה לא עובד באף תחום בחיים. כל דבר שאתם נותנים לו רק כמויות ממוצעות של תשומת לב יתחיל לשקוע ובסופו של דבר יחדל מלהתקיים.

ההסתפקות בממוצע היא גם הסיבה לכך שרוב החברות החדשות נכשלות.

רוב האנשים בונים תוכניות עסקיות המבוססות על שיקולים ודרכי חשיבה ממוצעים, ולא על הכמויות האדירות של פעולות שיש לנקוט על מנת להצליח בגדול.

ממוצע מניח – באופן שגוי, כמובן – שהכל פועל ביציבות. השגרה הממוצעת מרדימה אתכם, היא לעיתים אפילו נוחה למדי, אנשים מעריכים בצורה אופטימית כמה טוב הדברים יתנהלו ואז מזלזלים בכמה אנרגיה ומאמץ יידרש רק בכדי לדחוף דברים.

השוו את עצמכם לכאלה שעומדים כל יום בתחתית האוורסט, על גבם תיק ששוקל ארבעים קילו לפחות, רוחות נושבות במהירות עצומה, הקור מקפיא ולפניהם ההר הגבוה בעולם. 

האם נקיטת פעולה ממוצעת תביא אתכם לפסגה? האם תסתפקו בהגעה רק לגובה נמוך בהר?

חשיבה ופעולות ממוצעות רק יבטיחו לכם אומללות, אי ודאות וכישלון!

בצעו פעולות משמעותיות, תחשבו בגדול, תאמינו בדרככם, תהיו מעולה.

לקח לנו 10 שנים להגיע לעצמאות כלכלית ועכשיו בתוכנית "חשיבה פיננסית" אנחנו חושפים את כל מה שלמדנו בדרך.

מוצר הדגל של עמית והגר

אם אתם כל הזמן עסוקים בלסגור את החודש ובמינוס בעו"ש לא הגיע הזמן שתלמדו קצת להתנהל נכון עם הכסף?