המחויבות לפרודוקטיביות

האם אתה עושה חשבון עם עצמך בסוף כל יום? האם אתה מרוצה מהדרך בה השלמת את המשימות שעמדו בפניך? האם אתה ממשיך לדחוף את המטרות ארוכות הטווח שלך עוד ועוד אל עבר ההצלחה?

 

פרודוקטיביות חיונית לתחושת ההערכה העצמית, ההישגיות והתקווה שלנו. בלעדיה, אנו שוקעים בהדרגה למצב של תסכול, חוסר תקווה וחרטה.

אם הפרודוקטיביות כל כך חשובה להצלחה, הגיע הזמן לשקול את הרעיון, שלמרות שאתה כנראה עובד קשה מאוד, ונותן בעבודה 100% מעצמך, אתה בכל זאת זה שהורג את הפרודוקטיביות שלך.

 

אף אחד אחר לא אחראי על הפרודוקטיביות שלך מלבדך. אתה זה שצריך לקום מהמיטה כל יום ולהחליט איך לנצל את היום הזה.

בטח, יש דברים שאינן בשליטתך, אבל לרוב, אם היום לא עובר כמו שאתה רוצה שיעבור, אתה היחיד שיכול לעשות משהו כדי לשנות את זה.

 

הרגלים

רוב האנשים עובדים בצורה שמחבלת במאמצים שלהם. סביר להניח שבילית שנים בהתמודדות עם פרויקטים ועבודה עם לקוחות, כך שיש לך דפוסי התנהגות מתוכננים היטב. ההרגלים האלה, לעומת זאת, הם הסיבה העיקרית שאתה הורג את הפרודוקטיביות שלך, במקום להגביר אותה.

 

אותם הרגלים הם הסיבה שאתה מרגיש מובס כשאתה מסתכל על המטרות ארוכות הטווח שלך. אתה מרגיש מתוסכל מעוד יום שחלף בלי התקדמות אמיתית לעבר החלומות הכי גדולים שלך. ובינתיים אתה עובד ועובד וממשיך לעבוד, רק בכדי לקום בבוקר ולמצוא את עצמך באותו מקום בדיוק, בו היית לפני שנה.

 

בוא נהיה אמיתיים… זה הולך להחמיר אלא אם כן תעשה משהו אחר. אתה לא יכול להמשיך לעשות את אותם הפעולות ולקוות שמשהו אחר יקרה. ימים נוספים של מאמץ עקר לא יעזרו לך לחיות את חיי החלומות שלך.

 

תחושת הקיפאון במקום וחוסר ההתקדמות קשה להכלה גם ככה, אבל להמשיך להיות מתוסכל יותר ומובס יותר גורם לפרודוקטיביות שלך לרדת עוד יותר. אדם שמרגיש שהוא לא מכוון למטרה ריאלית הוא אדם ללא מוטיבציה. ואדם ללא מוטיבציה הוא אדם שאינו פרודוקטיבי.

 

אז אתה צריך לבחון מהי פרודוקטיביות וכיצד הבחירות שלך יכולות להשפיע באופן משמעותי על רמת הפרודוקטיביות שלך באופן מיידי.

 

מהי פרודוקטיביות בעצם?

פרודוקטיביות היא תוצאה של פעילות.

מה שאומר שפעילות היא הצעד הראשון, הבסיס לפרודוקטיביות, לעשייה ויצירה.

אבל על מנת להפיק משהו בעל ערך אתה צריך להיות יותר מסתם "עסוק". כולנו יכולים למצוא משהו שיעסיק אותנו במהלך היום.

 

אתה עלול להשקיע יותר מדי זמן במתן מענה למיילים, לברוח לרשת החברתית או  להתעסק בכיבוי של כל שריפה קלה שצצה במהלך שבוע עבודה. אף אחת מהעבודות השוטפות והקטנות האלה לא יובילו למשהו בעל ערך – אלא אם הן חלק מאסטרטגיה גדולה יותר.

 

פרודוקטיביות דורשת מיומנות, אסטרטגיה ומאמץ ממוקד.

 

אם אתה עובד עם שלושת האלמנטים החיוניים האלה ביחד, באופן עקבי, אתה ממקסם את הפרודוקטיביות שלך. זה כמו מתכון שבעזרתו תוכל להכין את האני המדויק והפרודוקטיבי ביותר שלך.

 

אז שאל את עצמך, "האם אני עובד עם מיומנות, אסטרטגיה ומאמץ ממוקד על בסיס עקבי?"

אם התשובה שלך היא לא, ערוך הערכה מחודשת של מצבך, איפה הנקודות החלשות יותר שלך בהן אתה צריך להשתפר, התמקד בנקודות אלה.

 

מיומנות

בלי רמה מינימלית של מיומנות בתעשייה שלך, אתה לא הולך להגיע רחוק. לרוב האנשים יש אחת משתי בעיות בתחום זה:

 

  1. הם בטוחים שיש להם יותר מיומנות ממה שיש להם, אז הם מפסיקים ללמוד. כולנו פוגשים אנשים שחושבים שהם הבינו הכל, שמאמינים בפרספקטיבה או בשיטות המיושנות שלהם, הם בטוחים שמה שעבד לפני מאה שנים, יעבוד גם עכשיו.

השאלה היא – האם אתה יודע הכל?

אם הפסקתם לחפש באופן פעיל דרכי פעולה חדשות ומגוונות לעשייה, הגיע הזמן לקצת הרהור עצמי. יש סיכוי טוב שאתה נתון לאשליה שאתה לא צריך עזרה של אף אחד אחר כדי להתקדם בתחום שלך. אבל בואו נהיה מציאותיים. כן, שנות הניסיון והעבודה הקשה שלך בהחלט העניקו לך רמה מצוינת של מיומנות, אבל האנשים שמפסיקים ללמוד, לצמוח ולהתעדכן, נשארים בסופו של דבר מאחור. ולעתים קרובות מדי, הם האחרונים לגלות ולהבין את זה.

 

קיפאון מחשבתי מזיק להצלחה שלך בדיוק כמו לא להיות פרודוקטיבי. אל תלך שולל אחרי ההנחה המוטעית שאין לך מה ללמוד. אפילו למאסטרים הגדולים ביותר יש מנטורים. מצא מנטור שיש לו את עומק הידע שאתה צריך בכדי להדריך אותך לשליטה מלאה.

 

  1. הם חושבים שיש להם פחות מיומנות ממה שיש להם, אז הם לא מפסיקים ללמוד. אתה בוודאי מכיר מישהו שנרשם ללא הרף להרצאות, שתמיד מחפש מבט מבחוץ על הדרך להשיג את מטרותיו, ושמבלה את רוב זמנו בספיגת ידע.

למידה היא חיונית להמשך הצמיחה שלנו, היא אפילו קריטית להמשך. אבל למידה בלי יישום היא פשוט חסרת תועלת. תפסיק לאגור את הידע שאתה קולט ותתחיל להתנסות בו; תקשיב להדרכה הפנימית שלך לגבי מה שמתאים לנסיבות שלך והשתמש במה שלמדת. חשוב למצוא מקור לצמיחה שיעזור לך גם ליישם את הידע החדש שלך ולהקדיש את הזמן לתרגול קבוע כדי שתוכל ליצור הרגלים חדשים.

 

אסטרטגיה

אם יש לך את הכישורים הנכונים, השלב הבא הוא לפתח את האסטרטגיה הנכונה.

 

עומס של פעילות לא בהכרח יוביל אותך להרבה תוצאות אמיתיות. ימים שבהם אתה מותש לחלוטין, לחוץ ומתוסכל אבל אין לך התקדמות אמיתית לקראת המטרות שלך הם עדות לכך שהגיע הזמן לעדכון אסטרטגיה.

 

מה אם לא תפתח אסטרטגיה ופשוט תמשיך לנוע באקראיות לעבר המטרות שלך? סביר להניח שתוצאות צפויות מראש יגיעו:

 

  • רמת מתח גבוהה יותר
  • רמה נמוכה יותר של סיפוק ואושר
  • תחושה של כישלון בעקבות אי הגשמת החלומות שלך

 

אולי אתה כבר מרגיש ככה. אבל אתה לא צריך להישאר במקום הזה. עם אסטרטגיה נכונה, הפרודוקטיביות והתוצאות שלך עשויות להשתנות באופן דרסטי, וזה מתורגם לעתיד מזהיר יותר. במקום אותן תוצאות צפויות מהליכה אקראית בלי אסטרטגיה, אתה יכול להגיע לתוצאות אחרות לגמרי:

 

  • שמחה בעבודה היומיומית שלך
  • תחושה קבועה של סיפוק וגאווה
  • הגשמת החלומות שלך

 

כל אלו הן תוצאות של גישה אסטרטגית שמובילה לפריון וצמיחה. המקום הראשון להתחיל בו עם האסטרטגיה, הוא רשימת יעדים כתובים. כתוב לאן פניך מועדות בכל תחום בחייך. אל תזניח את חייך האישיים עבור החיים המקצועיים שלך; והיי, זכור לכלול קצת כיף בתוך כל הסיפור הזה.

 

מאמץ ממוקד

ברגע שיש לך אסטרטגיה, אתה יכול ליצור מאמץ ממוקד לביצועה. זכור, זה לא קשור לכמה שעות אתה עובד, אלא כמה אתה יוצר בכל שעה. 

הקדישו זמן להערכת סוג המשימות שאתם מטפלים בהן על בסיס יומי. איך אתה מנצל את השעות שלך? האם אתה מוצא שהסחות דעת צצות בעקביות וגונבות את המיקוד שלך?

 

שאל את עצמך את השאלות האלה כדי לראות כמה גדול הצורך שלך במיקוד:

 

  • האם אתה מבלה יותר זמן במשימות ממה שתכננת תחילה?
  • האם אתה עונה באופן אישי לכל בקשה שאתה מקבל?
  • האם יש לך פרויקטים רבים במקביל?

 

אם ענית בחיוב על כל אחד מאלה, תוכל להפיק תועלת ממיקוד מחדש. עבוד עם מנטור כדי להעריך עוד יותר לאן זמנך הולך וכיצד אתה יכול לצמצם את רשימת המטלות שלך כדי שתהיה מרוכז במה שחשוב באמת.

 

עקביות

כמובן, יום מוצלח וממוקד אחד לא מספיק כדי להביא אותך לאן שאתה רוצה להגיע. אתה צריך עקביות, אתה צריך להישאר ממוקד לאורך זמן כדי להגיע ליעדים הגדולים האלה.

 

משמעת היא הלב של התקדמות אמיתית ופרודוקטיבית.

 

תארו לעצמכם איך החיים והעסק שלכם היו נראים אם הייתם יכולים לעבוד בעקביות בתחום המומחיות שלכם תוך שימוש במיומנויות הגבוהות ביותר שלכם, וביצוע אסטרטגיה שאפתנית אך מציאותית במאמץ ממוקד.

 

תארו לעצמכם את תחושת ההערכה העצמית שתקבלו, את החופש והשגשוג שתרוויחו לעצמכם ולמשפחתכם, ואת השמחה והשלווה שהייתם מרגישים בעבודה שלכם.

 

עכשיו דמיינו שכל זה אפשרי עבורכם. זה הכל עניין של שינוי הרגלים ואמונה.

 

הדרך בה אנו ניגשים לעקביות בחיינו היא המפתח. ביסוס של כמה הרגלים יומיומיים יכול לעשות את כל ההבדל בין הרחבת המטרות שלך עוד יותר לבין עמידה בהן בפועל.

 

אז מה עכשיו?

לפעמים, אתה פשוט יודע מה אתה צריך לעשות, אבל אין לך מושג מאיפה בדיוק להתחיל. אז מהו השלב הבא להגברת הפרודוקטיביות שלך?

 

הסתכל שוב אחורה אל היסודות וקבע מה הוא הצורך החיוני ביותר שלך. מהו התחום העיקרי שאם היית יכול לשנות את ההרגלים שלך בו ממש היום, היה ברור שזה ידחוף אותך לעבר החלומות שלך?

 

תיעזר באנשים בעלי ניסיון ורצון לעזור. שאל מישהו שאתה סומך עליו או מצא מומחה מבוסס עם חוכמה שישמח לשתף אותה איתך. חפש מישהו שיש לו מערכת של פרודוקטיביות והצלחה שאתה יכול לחקות וליישם בחיים שלך.

לקח לנו 10 שנים להגיע לעצמאות כלכלית ועכשיו בתוכנית "חשיבה פיננסית" אנחנו חושפים את כל מה שלמדנו בדרך.

מוצר הדגל של עמית והגר

אם אתם כל הזמן עסוקים בלסגור את החודש ובמינוס בעו"ש לא הגיע הזמן שתלמדו קצת להתנהל נכון עם הכסף?