לפעמים להגיד די, זה פשוט לא מספיק

אפשר לחשוב שמספיק זה מספיק, יש גבול לכסף ולדברים נחמדים שאדם יכול לרצות. אמנם זה נכון, אבל עם זאת צריך לזכור לעולם לא להוריד את הרגל מדוושת הגז.

זכור את הדברים הבאים:

צמיחה.

בכל פעם שאתה מאמין ש"מספיק זה מספיק", הפסקת לשחק. הורדת את הרגל מהדוושה ואיבדת את הדחיפה הדרושה כדי "למחוץ" את החיים. 

כספים – והצלחה בכלל – מחייבים אותך לקחת סיכונים ולא רק לשחק הגנה. כשאתה מרגיש בנוח עם המקום שבו אתה נמצא בחיים אתה מסתכן לאבד הכל. אתה כבר לא חד או מוכן.

איפה אפשר לגדול?

חפש צמיחה מתמדת. אם תחפש צמיחה בחיים – בכל תחום שתרצה – תגלה שאין לך מספיק. אז כדאי שתמצא יעדים חדשים להגשים, וחלומות חדשים להגשים. תמיד תחפש את הצעד הבא, הישאר ממוקד ושמור על קשר עין עם המטרה. אם אתה לא גדל, אתה מתכווץ אז התמקד בלהתקדם וזה ימנע ממך להחליק בחזרה למטה.

תרומה.

אתה מרגיש טוב כשאתה מייצר ומוסיף ערך לאחרים. אתה תרגיש טוב יותר עם עצמך אם אתה מסוגל לתרום כל תרומה שאתה יכול לעולם הזה. בין אם אתה תורם בצוות או כיחיד, בין אם אתה עוזר למיליוני אנשים או רק לאדם בודד, לתרום משהו חיובי זה דבר נהדר. האם אי פעם יהיו לך מספיק חברים? האם יש לך מספיק אהבה? האם יש לך מספיק משאבים? לעולם אל תרגיש שיש לך מספיק, התמקד תמיד בדבר הבא. כסף עוזר לפתור בעיות. עם כסף תוכל לנסות ולתקן. כולם יודעים עמוק בפנים שהם יכולים לעשות יותר. השתמש בדברים האלה בדרכך לעתיד גדול וזוהר יותר.

לקח לנו 10 שנים להגיע לעצמאות כלכלית ועכשיו בתוכנית "חשיבה פיננסית" אנחנו חושפים את כל מה שלמדנו בדרך.

מוצר הדגל של עמית והגר

אם אתם כל הזמן עסוקים בלסגור את החודש ובמינוס בעו"ש לא הגיע הזמן שתלמדו קצת להתנהל נכון עם הכסף?