ג'ף בזוס

ג'ף בזוס – כמה כללים וטיפים שג'ף בזוס מייחס להם את הצלחתו.

התמצית של עמית והגר – תושיה, אהבה, אינטואיציה וחזון – ארבע תכונות שג'ף בזוס מעיד עליהן כחשובות מאוד להצלחה. אף אחת מהן לא מצריכה לדעת לכתוב קוד, או להבין בחקר המוח. לכולנו יש אותן בשלוף.

ג'ף בזוס, המנכ"ל המיליארדר של amazon לא תמיד היה שם מוכר. הוא בנה את אמזון מאפס שהתחיל עם אתר למכירת ספרים בלבד עד שלבסוף הגיע לאמזון כמו שאנחנו מכירים אותו היום.

היום הוא אחד האנשים העשירים ביותר עלי אדמות ואמזון גדלה יותר ויותר. איך ג'ף בזוס הגיע לרמות כל כך גבוהות של הצלחה, איך אמזון גדלה לחברה מרובת מיליארדי הדולר שהיא היום? הסרטון הבא הוא אוסף של כללים ועצות שבזוס התייחס אליהן בראיונות ובשיחות שונות, הוא דן בנושאים השונים שעזרו לאמזון להפוך למה שהיא היום.

1.התמקדו בלקוחות שלכם – ג'ף מייחס את הדבר הראשון שגרם לאמזון להצליח, להתמקדות האובססיבית שלה בלקוחות שלה ולא במתחרים שלה.

2.היה בעל תושייה – לאחר שבילה בקיץ אצל סבו וסבתו בילדותו, ג'ף למד שיעור חשוב בזמן שעבד בחווה שלהם, תושייה. לעשות הכל בעצמך, למצוא פתרונות משלך לבעיות שלך, גם ברמה האישית וגם להיות חלק מצוות, מחברה.

3.תאהב את מה שאתה עושה – הצהרה פשוטה אך עמוקה, תאהב את מה שאתה עושה ולעולם לא תעבוד יום בחייך.

4.התחל בקטן – כל המיזמים של ג'ף התחילו כפרויקטים קטנים עם צוותים קטנים, זה עוד יגדל, אבל היה סבלני – אל תנגוס יותר ממה שאתה יכול ללעוס.

5.למד כיצד להתמודד עם מבקרים – הגישה של בזוס לביקורת היא להקשיב לה, להסתכל במראה. 

אם הם צודקים, שנה. ישנם שני סוגים של מבקרים, הסוג הראשון הם המבקרים שרוצים שהמוצר יעבוד, הסוג השני הם מבקרים בעלי עניין עצמי. למד להבדיל בין השניים, רק ביקורת בונה היא בעלת ערך.

6.היו אפקטיביים – נסו ליצור צוותים קטנים שיכולים למעשה לשוחח ולהמציא פתרונות יעילים כדי למקסם את הזמן וליצור תוכניות יעילות עבור החברה.

7.עקבו אחר האינטואיציה שלכם – בזוס מייחס את כל ההחלטות הטובות ביותר שלו בעסקים ובחיים ללב ולאינטואיציה ולאו דווקא לניתוח מעמיק.

8.פעל על פי הרעיונות הנהדרים שלך – בזוס הבין ששוק הספרים צריך חברה כמו אמזון, הוא ראה פתח בשוק ופעל על פיו. החברה גרמה להם לקפוץ במהירות על תחום הספרים ובכן, השאר היסטוריה.

9.הייה בעל חזון – האמן ברעיונות שלך ובפתרונות שלך, חשב על העתיד ואיך אתה רוצה שהעולם יראה ופעל לפיו.

10.היה מוכן להיות מובן לא נכון – אם אתה רוצה לעשות משהו חדש וחדשני אתה צריך להיות מוכן להיות לא מובן, לקבל ביקורת ולא להיפגע מזה.

11.תהיה חלוץ בתחומך ואל תפחד להמציא – תמציא ותהיה חלוץ בשם הלקוחות ולמענם.