מרץ 2020 – זאת הכוונה ב״יום סגריר״?

תם לו חודש מרץ חסר תקדים בהפתעות שהוא זימן לנו. אמנם כבר היינו במוד קורונה בפברואר אבל רק מעטים השכילו להבין שצונאמי הקורונה עתיד לשטוף אותנו.

אז לא צריך לספר לאף אחד מה התחולל בעולם ובישראל בחודש האחרון, כי הקורונה שינתה לכולנו את החיים.

זה היה חודש שקיבל המון כותרות שחורות, המון נבואות זעם, המון חרדות קיומיות והמון סיטואציות שכמו נלקחו מסרט אימה הוליוודי.
אז נכון שעוד לא הדברנו את הוירוס אך ככל שעובר הזמן מתחזקות ההשערות וההערכות שמדובר באיום שנשכיל להכיל ולנצח. העולם לא ייחרב והאנושות תתגבר על המגיפה הזאת.

השאלות הן כמה זמן ייקח לחזור לשיגרה נורמלית ומה תיהיה רמת ההרס והחורבן הפיננסי והנפשי שיותיר אחריו הוירוס.

נזכיר שאנחנו לא נביאים, אך הניתוח שלנו לוירוס עוד מחודש ינואר הוא ניתוח שמנסה להיות שקול, לנטרל ״צהוב״ תקשורתי ולבחון את ההווה ואת העתיד בשני רבדים:
הרובד האישי-משפחתי – איך מתנהלים שבועות ארוכים בבידוד חברתי וברובד הפיננסי – לנוכח מודל ההשקעות שלנו.

ברובד האישי-משפחתי אנחנו משתדלים לשמור על שפיות ועל סדר יום כדי ליצור לבנים (1.9 שנים ו-5 בסוף אפריל) שיגרת קורונה שיש בה הכל – זמן משפחה, זמן לימודי, זמן טלויזיה, זמן אייפד וזמן חצר. ככל שהימים עוברים ושיגרת ״קייטנת הקורונה״ הופכת להרגל יש גם רגעים מורכבים יותר (בסופו של יום אנחנו הורים במשרה מלאה מ-05:00 ולפחות עד 21:00….).
חוץ מהבנים, יש את הבנות, (17.5 ו-12.5), איך נאמר בעדינות, גאונות, הבינו שכל מה שהן חלמו עליו – חופש ללא גבולות – נחת עליהן דקה לפני הבגרויות ודקה אחרי פורים. הן הסתגלו במהירות לכל הטוב הזה – הפכו את היום ללילה (מתעוררות ב-15:00) ואת הלילה ליום (טוענות שהן משוחחות עם חברות באפליקציות שיחות ועידה של צעירים).
אבל לא צריך להגזים, גם הבנות איתנו במשפחתיות לעיתים, נותנות מענה לאחיהן הקטנים, עוזרות קצת במטבח, בימים אי זוגיים מפנות מדיח וסה״כ מלאכיות.
ויש את הגדולה (21), מפקדת בחיל הים. נראתה לאחרונה בבית לפני 21 יום. איך לומר קיבלה להיות נצח בצבא בקורונה פוגשת פסח (פעם חשבנו שלהיות בצבא בפסח זה באסה. לא חשבנו שזה יכול להיות הרבה יותר גרוע).
נאחל לה ולנו שתשוב במהרה ❤.

אז המשפחתיות בסדר, אינטנסיבית אך נדירה. לא זכינו מעולם לכזאת תקופה מרוכזת של 24/7 שאיש לא יודע מתי תסתיים. בהחלט ניסוי מעניין.

ומה קורה בפרנסה, איך מתנהלים פיננסית לאורך זמן בעולם שעצר מלכת?

ב״לייב״ שעשינו לפני שבוע התייחסנו באריכות לניתוח המצב, השפעתו על המשך התנהלות ההשקעות שלנו ואף בחנו עד כמה עמיד מודל ההשקעות שלנו ב״חורף אטומי״ כמו מגיפת הקורונה. המתעניינים מוזמנים לצפות ב״לייב״ בערוץ היו טיוב שלנו (״עמית והגר״).

אבל איך משמרים קשר עם הקהילה שלנו בימים שלא ניתן לצאת מהבית?

אז כמובן שלא אנחנו המצאנו את תוכנות שיחות הוידיאו, אך כבר מתחילת פברואר הערכנו שתוך זמן קצר ייאסר להתקהל. האמור ישבית לחלוטין את כנסי המשקיעים שלנו עם שחקני האלפא. עמדנו על ממוצע של ארבעה כנסים לחודש. בכנסים אלה יכולנו לפגוש את הקהילה שלנו ובנוסף לחשוף אותה להזדמנויות ולהשקעות בהן אנחנו משקיעים בעצמנו.

אז כשזיהינו את האיום התחלנו לחשוב על פתרונות שלא יעצרו אותנו (כי הכי קל להגיד שהמציאות השתנתה ואנחנו לא התאמנו את עצמנו לשינויים).
מצאנו אפליקציית שיחות וידיאו מצוינת (NEWROW), למדנו אותה היטב ביחד עם האיש הטכני שלנו.
פנינו לשחקני האלפא שלנו, הסברנו שחייבים לעבור למפגשים online, לימדנו אותם את רזי התוכנה, קבענו ביחד תאריכים לכנסים ובמהירות העברנו את כל מערך הכנסים ל-online.
עשינו בחודש מרץ 5 כנסיי משקיעים ועוד שתי הרצאות לייב שלנו (!)
הראשון ב-4.3 עוד היה פיזי, זה היה בערב שביבי התחיל את מסורת מופעי הערב שלו. הוא הפציר בנו לא ללחוץ ידיים (זוכרים, את זה? זה היה בנצח).
אחרי הערב הזה היה לנו ברור שתמו ההתקהלויות.
מאז עשינו עוד 4 כנסיי משקיעים ב-online. בכל כנס השתתפו יותר מ-100 אנשים.
כמו כן עשינו “לייב”מיוחד לקהילה שלנו (מעל 200 משתתפים) ובנוסף היתה לנו הזכות להרצות לבוגרי עמותת ״יוניסטרים״ (הרצאה שתוכננה לפני הקורונה בתל אביב והוסטה גם לרשת).

חוץ מהכנסים, הבנו שלוחות הזמנים של כולם השתנו ולכן פתחנו סלוטים לפגישות הסקייפ איתנו לאורך כל שעות היממה (גם בלילות) וגם בימי שישי.

מטבע הדברים גם פונים אלינו כל היום הרבה אנשים בשאלות נקודתיות לאור הטלטלה הפיננסית. כולם מקבלים מענה מהר ככל האפשר.

אז מה בעצם אנחנו אומרים?

״יום סגריר״ הוא מחשבה והחלטה. אולי קצת נדוש אבל מתברר כנכון פעם אחר פעם. מי שבוחר להגדיר לעצמו מציאות סגרירית יעטה עליו בגדים רבים וימתין שהסופה תחלוף. מי שיבחר בחשיבה ״אנטי סגרירית״, יצליח להחדיר קרניי אור מבעד לעננים.
זה לא שהכל סבבה והמציאות הנוכחית היא נוחה או כזאת שייחלנו להגעתה, אבל היא כאן, היא נכפתה עלינו ועכשיו הבחירה להתמודד איתה היא במגרש שלנו.

מאחלים לכולנו בריאות, אושר, פרנסה וגישה אופטימית שמזהה הזדמנויות באיומים.

בברכה
עמית והגר – מחברים אנשים להזדמנויות.

#מודלבחירתשחקניאלפא
#השקעהמינבה
#השקעהיזמית
#השקעהמניבה
#השקעתהשבחה
#מחבריםאנשיםלהזדמנויות
#רווחהכלכלית
#השקעות
#נדלן
#נדלןבחול
#כסף
#הזדמנויות
#רווחהכלכלית
#עמיתוהגר
|#הכנסהפאסיבית
#נדלן
#השקעות
#קורונה
#השקעות
#ניהולמשבר
#ניתוח

נפגשנו וסייענו ליותר מאלף זוגות למקסם תשואות מהכנסות פסיביות וסייענו לרבים לעשות שינויים של ממש בחיים. ניתן לתאם פגישות יעוץ חינם באתר שלנו – מוזמנים!

לקח לנו 10 שנים להגיע לעצמאות כלכלית ועכשיו בתוכנית "חשיבה פיננסית" אנחנו חושפים את כל מה שלמדנו בדרך.

מוצר הדגל של עמית והגר

אם אתם כל הזמן עסוקים בלסגור את החודש ובמינוס בעו"ש לא הגיע הזמן שתלמדו קצת להתנהל נכון עם הכסף?