יצירת הכנסה נוספת מהבית

יצירת הכנסה נוספת מהבית

יצירת הכנסה נוספת מהבית – כל מה שחשוב לדעת בנושא

במאמר זה אסביר שהמונח "יצירת הכנסה נוספת מהבית" יכול לקבל גם את משמעותן הפשטנית של המילים, הבית שלנו שהתרגלנו רק לשלם על הזכות לגור בו, יכול לייצר לנו הכנסה נוספת מהצד…

פרט לבית שלנו, ישנם עוד מקורות ומקומות בהם ניתן למנף כספים שלנו ולהשתמש בהם כמנועי צמיחה כלכליים ע"י הפנייתם לעוד השקעות ומקסום התשואות מהם, במאמר הבא נרחיב על חלק רחב מהם, מעבר לזאת תוכלו להרחיב עוד את השכלתכם לגבי הכנסה נוספת באתר של עמית והגר.

ניצול והרחבת מסגרת משכנתא קיימת לצורך קבלת "הלוואה לכל מטרה" מהבנק למשכנתאות

כיום ניתן לקבל בארץ משכנתא בסכום של 50% מערך הנכס. כלומר אם לקחתם לפני כמה שנים משכנתא של מיליון ש"ח והבית שלכם מוערך היום בשלושה מיליון ש"ח, אזי אתם זכאים להרחיב את המשכנתא שלכם בעוד חצי מיליון שח (1.5 מיליון משכנתא מתוך שווי כולל של 3 מיליון).

כך לפתע פתאום, הבית שבו אתם חיים ועד עתה רק "עלה" לכם כסף מדיי חודש, "גייס" עבורכם חצי מיליון ש"ח שניתן להשקיע אותם חזרה באמצעות השקעות אלטרנטיביות!

כעת כל שעליכם לעשות הוא למצוא את ההשקעה הנדלנית הנכונה שהכנסותיה השוטפות יעלו על גובה החזר המשכנתא החדשה (שכן איננו רוצים להכביד על עצמנו בעוד הוצאות חודשיות).

לצורך הדוגמא, אם תשקיעו את חצי מיליון השקלים בנדל"ן בארה"ב, ותרוויחו עליהם תשואה שנתית של 8% (40,000 ש"ח), עליכם לוודא שהחזר המשכנתא החדשה של החצי מיליון ש"ח יהיה נמוך מ-3,000 ש"ח בחודש (36,000 ש"ח שנתי).

מה זה ייתן לנו? נכס הרשום על שמנו בטאבו או שיש לנו אחוזים מעיסקה של שותפות שרכשה אותו, החזר חודשי שלא יכביד עלינו כיוון שהוא יכוסה ע"י תזרים מזומנים שוטף, קרן משכנתא שמתכווצת וקטנה מחודש לחודש וביום שנפרע אותה יישאר לנו ביד הרבה יותר כסף ולא פחות חשוב, עליית ערך של הנכס שלנו (ניתן לשער ולהעריך את עליות הערך של הנכסים אותם אתם רוכשים במרוצת השנים).

הלכה למעשה – בלי הון עצמי, קיבלנו מהבנק חצי מיליון שקל, קנינו עם הכסף נכס בחו"ל שהחזיר מדיי חודש את תשלומי המשכנתא ולאחר מספר שנים ערכו של הנכס עלה מצד אחד וגובה המשכנתא קטן מהצד השני.

מינוף כספי קרן השתלמות, קופות גמל וביטוח מנהלים

כיום ניתן לקחת הלוואות כנגד הכספים שאתם חוסכים בקרנות ההשתלמות, בקופות הגמל ובביטוחי המנהלים בריביות מאוד אטרקטיביות.

אדגים: נאמר כי קרן ההשתלמות שלי נזילה (כלומר חצתה את שש השנים מבלי שפדיתי את הכספים שבה) ובמרוצת השנים צברתי בה סכום של 250 אלף ש"ח.

אני רשאי לפנות לגוף שמנהל את הקרן שלי ולבקש ממנו הלוואה על חשבון הקרן.

ברוב המקומות אקבל הלוואה של 78%-80% מגובה הכסף שצברתי בריבית פריים פחות חצי אחוז (נכון לאוגוסט 2018 מדובר על ריבית שנתית של 1.1%).

הסכום שאקבל כהלוואה יהיה 200 אלף שח ואני אבחר לשלם לחברה שמנהלת את הקרן/הקופה/הביטוח במסלול של "ריבית בלבד". במקרה הזה, סכום ההחזר החודשי על הלוואה של 200 אלף ש"ח, יהיה של 183 ש"ח לתקופה של שלוש, חמש או שבע שנים.

כעת עליי למצוא השקעה בנדל"ן בחו"ל שתעשה עבורי תשואה סולידית עם סיכון נמוך ובטוחות גבוהות של 7% שנתי והחישוב יהיה פשוט: השקעתי 200 אלף ש"ח מכסף שעד היום "שכב לו בחשיכה", הרווחתי עליו 14,000 ש"ח בשנה ושילמתי עליו 2,200 ש"ח ריבית.

במילים אחרות הרווחתי 11,800 ש"ח בשנה, הכנסה פסיבית לחלוטין תוך ניצול קרן וכסף קיימים ממילא, שמינפתי אותם לטובתי.

בנוסף, לא נשכח שהכסף בקרן ההשתלמות או קופת הגמל או ביטוח המנהלים, ממשיך לצבור ריבית דה-ריבית לפי הסכום המלא שאותו מינפתי (במקרה שלנו הסכום הוא 250 אלף שח).

האמור לעיל מביא למצב שהכסף שלנו עובד עבורנו פעמיים: פעם אחת בתשואות השוטפות עם ריבית דה-ריבית בקרן שבוא נמצא ומנוהל ופעם שניה ע"י השקעת מרביתו בנכס נדל"ני שמניב לנו תשואה עודפת ומגלם גם עליית ערך של נכס על פני השנים.

ביום שבו נדרש להחזיר את ההלוואה שלקחנו על חשבון הקרן (מקץ שבע שנים), נוכל לעשות שוב מינוף כזה או לחלופין להחזיר את הקרן לאחר שנמכור את הנכס שקנינו בחו"ל.

כל מי שהבין את המהלך, מבין שיש פה רווח שיכול להגיע למאות אלפי שקלים מתוך הון שלנו שהיה "סמוי" ובעזרת מינוף נכון והשקעה נכונה החזיר לנו הרבה יותר ערך והרבה יותר כסף בסופו של יום.

לסיכום

ניסיתי להראות כאן שגם ללא הון עצמי וגם עם סכומים מאוד נמוכים, יכול כל אחד ואחת להתחיל בצעדים פרקטיים לעבר יצירת הכנסה נוספת מהצד והשגת רווחה כלכלית.

מרגע שאתם מבינים את העוצמה והאפשרויות הגלומות בהשקעות נדל"ן בחו"ל, צריך רק למצוא את המומחים הנכונים להשקיע איתם, להסיר פחדים וחסמים ואתם בדרך הנכונה ליצירת הכנסה נוספת מהבית (וזכרו תמיד את המשפט הישראלי הרווח בשיחות סלון "איזה טיפש הייתי לפני 10 שנים שלא השקעתי ב…..".

(תעשו לעצמכם טובה, אל תהיו אלה שאומרים את המשפט הזה).

הכותב, עמית דרור, בן 47, גימלאי של מערכת הביטחון שפיתח ביחד עם אשתו, הגר, מודל של השקעות בנדל"ן ובאפיקים נוספים, שהביאו אותם תוך ארבע שנים לרווחה כלכלית ו/או עצמאות כלכלית.

בשנתיים האחרונות ייעצנו למאות אנשים כיצד למקסם תשואות מהכנסות פאסיביות וסייענו לרבים לעשות שינויים של ממש בחיים. בנוסף תוכלו ללמוד ולהשכיל עוד על הכנסה נוספת באתר של עמית והגר.

ניתן לתאם פגישת יעוץ חינם בנושא יצירת הכנסה נוספת או הכנסה נוספת מהבית באתר של עמית והגר דרור ללא עלות!

אולי יעניין אותך גם:

לקח לנו 10 שנים להגיע לעצמאות כלכלית ועכשיו בתוכנית "חשיבה פיננסית" אנחנו חושפים את כל מה שלמדנו בדרך.

מוצר הדגל של עמית והגר

אם אתם כל הזמן עסוקים בלסגור את החודש ובמינוס בעו"ש לא הגיע הזמן שתלמדו קצת להתנהל נכון עם הכסף?